3.7 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPrimăria Craiova plătește 700.000 de lei pentru avize și expertiză tehnică în proiectul modernizării depoului de tramvaie

Primăria Craiova plătește 700.000 de lei pentru avize și expertiză tehnică în proiectul modernizării depoului de tramvaie

Primăria Craiova a mai publicat o licitație cu o valoare de aproape 700.000 de lei, prin care vrea să semneze un contract cu o firmă specializată care să se ocupe de toate documentele necesare în cadrul proiectului de modernizare a depoului de tramvaie al RAT Craiova.

Licitația vine după un contract pentru studiu de trafic al tramvaielor

Primăria Craiova mai face un pas către modernizarea depoului de tramvaie, după ce, la începutul lunii, a mai atribuit un contract pentru un studiu de trafic şi o analiză a gazelor cu efect de seră în ceea ce priveşte transportul public cu tramvaiele în oraşul nostru. Potrivit primăriei, și acest studiu face parte tot din documentația necesară pentru proiectul de modernizare a depoului de tramvaie, care acum se află într-o stare jalnică.

Pentru studiul de trafic, primăria a plătit puţin peste 32.500 de euro, fără TVA. În acest caz, licitația a fost făcută pe procedură offline, iar firma cu care a fost semnat contractul este S.C. Sigma Mobility Engineering S.R.L. din Piteşti, judeţul Argeş, cunoscută pentru numeroase contracte cu administrațiile locale din țară.

Ce documente vrea să obțină Primăria Craiova prin noul contract

Acum municipalitatea caută o firmă care să se ocupe de elaborarea documentației pentru obținerea de avize și acorduri necesare pentru obținerea autorizației de construcție, să facă expertiza tehnică, dar și documentația de avizare a lucrărilor de intervenții.

„Obiectul contractului constă în servicii elaborare documentații pentru obținere avize/acorduri solicitate prin certificatul de urbanism + ET +AE + D.A.L.I. Investiția face parte dintr-un proiect care urmează a fi depus pentru finanțare în cadrul Apelului de proiecte PR SV/MRJ/4/2.8/2023, conform Ghidul solicitantului – Sprijin pentru transport urban sustenabil si durabil, Obiectivul de politică 2 – o Europă mai verde, rezilientă, cu emisii reduse de dioxid de carbon, care se îndreaptă către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, prin promovarea tranziției către o energie curată și echitabilă, a investițiilor verzi și albastre, a economiei circulare, a atenuării schimbărilor climatice și a adaptării la acestea, a prevenirii și gestionării riscurilor, precum și a unei mobilități urbane durabile;

Prioritatea 4 – mobilitate urbană durabilă, Obiectiv specific 2.8 – promovarea mobilității urbane multimodale sustenabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon. Documentațiile care fac obiectul achiziției de servicii de proiectare vor fi ulterior parte componentă a unei cereri de finanțare, ce va fi întocmită de beneficiar și transmisă prin sistemul MySMIS pentru evaluare”, se menționează în documentația publicată de primărie în cadrul licitației.

Noul contract ajunge la 140.000 de euro

Practic, primăria vrea ca firma care va obține acest contract să se ocupe de toate documentele și să facă o expertiză cât mai amănunțită a depoului care se află acum într-o stare foarte degradată. Iar suma pe care a estimat-o la plată municipalitatea craioveană este de 699.116,67 de lei, fără TVA (aproximativ 140.000 de euro).

Dacă punem la socoteală și banii din contractul pentru studiul de trafic, suma ajunge la 172.000 de euro doar pentru această serie de documente premergătoare modernizării depoului de tramvaie.

Depoul actual este din vremuri demult apuse

În documentația pentru acest contract, primăria a descris și situația actuală a depoului de tramvaie din Craiova. „În interiorul depoului există mai multe clădiri (o hală de întreținere și reparații, o hală pentru spălătorie,etc.) a căror dotare și funcționalitate permit, în prezent, desfășurarea activităților specifice unui depou în condiții minimale, dată fiind vechimea atât a clădirilor cât și a dotărilor. Costurile actuale mari de întreținere și mentenanță sunt cauzate atât de uzura fizică a clădirilor și a echipamentelor, cât și de dimensiunea nejustificat de mare a infrastructurii depoului. Acesta este construit astfel încât să poată deservi 50 de tramvaie, în condițiile în care, în prezent, depoul deservește un număr de doar 17 tramvaie noi, de tipul 145N-TWIST, având 27 de metri.

Date fiind cele menționate, este necesară redimensionarea și optimizarea infrastructurii depoului, cu folosirea unor soluții moderne si a echipamentelor de ultimă generație, în paralel cu reabilitarea, modernizarea și eficientizarea energetică a clădirilor, poate chiar relocarea unora dintre acestea, dacă acest lucru va duce la scăderea costurilor de exploatare și operare a activităților din depou. În același timp, există nevoia stringentă de înlocuire a unor echipamente și utilaje, astfel încât acestea
să fie compatibile cu noile tramvaie, să fie prietenoase cu mediul și să aibă un cost de operare și întreținere cât mai scăzut”, a specificat primăria.

Așadar, municipalitatea vrea să schimbe total fața depoului de tramvaie din Craiova și să îl alinieze la standardele impuse de garniturile care circulă acum în oraș.

Citește și: Garduri pentru zonele verzi și coșuri de gunoi de încă 257.000 de euro la Craiova

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS