În curând, bulevardul 1 Mai va intra într-o etapă de reconfigurare urbană, cu două şantiere care vor funcţiona simultan. Pe de o parte, se vor desfăşura lucrări pentru proiectul de regenerare urbană care presupune revitalizarea zonei. În acelaşi timp, vor demara lucrările şi la complexul sportiv care urmează să se înalţe pe terenul fostului Stadion al Tineretului.
APM Dolj: Proiectul de regenerare pentru zona 1 Mai nu necesită evaluarea impactului asupra mediului
Conform deciziei etapei de încadrare primite pentru proiectul de regenerare urbană care vizează zona 1 Mai a primit din partea Agenţiei pentru Protecţia Mediului Dolj la finalul lunii iunie, proiectul nu se supune evaluării asupra impactului asupra mediului.
Conform analizei, APM a concluzionat că nu este posibil ca efectul lucrărilor propuse a se realiza să fie semnificativ.
Publicul a întrebat de ce nu se fac piste de biciclete
În perioada de consultare a publicului au fost înregistrate observații legate de proiect referitoare la faptul că nu este propusă realizarea pistelor de biciclete.
În completările aduse memoriului, Primăria explică de ce acestea lipsesc din propunere: nu e loc şi pentru ele.
„Deoarece condiţiile de finanţare ale proiectului nu vizează partea carosabilă, amplasarea şi dimensionarea pistelor de biciclete nu se poate face pe zonele dedicate în prezent pietonilor şi spaţiilor verzi. Normele europene şi naţionale de proiectare piste de bicicletă impun o lăţime minimă de 2,5m pentru deplasarea pe sens, plus zone de siguranţă, ceea ce nu poate fi asigurat prin prospectul existent al spaţiilor adiacente carosabilului, deoarece din punct de vedere al dimensiunii, acestea nu permit organizarea simultană şi diferenţiată a traseelor pietonale, de biciclete şi spatiile verzi”.
Ce lucrări vor fi efectuate pentru revitalizarea zonei 1 Mai
Pe mijlocul bulevardul se vor amenaja fântâni decorative
Conform descrierii, proiectul propune reamenajarea spaţiilor verzi, a traseelor pietonale şi a spatiilor de parcare.
Astfel, în urma implementării acestuia, locurile de parcare de pe bulevardul intens circulat vor fi relocate , prin amenajarea unor bretele carosabile adiacente acestuia, „care vor primi şi locurile de parcare relocate”.
Vor fi refăcute aliniamentele plantate în lungul bulevardului 1 Mai cu rol estetic de protecţie, de ameliorare a climatului şi a calităţii aerului, se arată în proiect. Benzile de protecţie vor fi refăcute şi vor fi plantaţi suplimentar arbuşti şi arbori, alături de plante perene.
Dispar gardurile metalice care împrejmuiesc spaţiile verzi
Proiectul urmăreşte şi reamenajarea traseelor pietonale prin crearea unor suprafeţe fără denivelări şi cu marcaje specifice, care să asigure mediu incluziv pentru toate tipurile de persoane.
Vor fi amenajate pe parcursul bulevardului mai multe spaţii de relaxare, locuri de joacă şi mobilier urban, iar în zona centrală a bulevardului vor apărea fântâni decorative. Intervenția implică şi extinderea suprafețelor verzi prin plantare în zonele disponibile.
Marcajele rutiere, iluminatul stradal şi ambiental vor fi refăcute, iar toate gardurile metalice de împrejmuire a spaţiilor verzi vor dispărea. Şi reţelele (electrică, gaze, curenţi slabi, termoficare, distribuţie apă şi canalizare) vor fi refăcute, se menţionează în documentaţie.
În plus, apar şi 4 toalete automate inteligente (1 în zona Ciupercă, 2 în zona Spitalului Judeţean şi 1 în zona Parcului Romanescu.
Traficul nu va fi restricţionat
Valoarea proiectului este de 50.000.000 lei, iar durata de implementare propusă, de doi ani.
Traficul de pe bulevardul 1 Mai nu va fi deviat sau restricţionat pe perioada lucrărilor de execuţie, se arată în memoriu, acestea efectuându-se adiacent căilor de circulaţie carosabile.
În schimb, în faza de execuţie a proiectului vor exista condiţii de şantier şi în zona fostului Stadion al Tineretului, unde Consiliul Judeţean va construi o sală sportivă multifuncţională.
Investiţia CJ Dolj are o zonă de interferenţă la limita de proprietate de pe B-dul 1 Mai pe o distanţă de circa 100 metri în lungul trotuarului. Însă, având în vedere că investiţia nu vizează carosabilul bulevardului 1 Mai şi zona de interferenţă este doar în lungul trotuarului, în faza de execuţie se pot corela cele 2 intervenţii, se precizează în decizia de încadrare. Prin intermediul notificărilor şi a organizării de şantier, se adaugă, se pot stabili perioade de alternanţă pe cele două şantiere astfel încât acestea să nu aibă un impact cumulat.
CITEŞTE ŞI: IntenCity, un proiect încă în construcţie