20.5 C
Craiova
luni, 8 iulie, 2024
Știri de ultima orăLocalOf şi jale pe unele străzi din Craiova

Of şi jale pe unele străzi din Craiova

Starea unora dintre străzile din Craiova nu este deloc în concordanță cu importanța oraşului din inima Olteniei. Iar asta nu este de ieri sau de azi. Probleme sunt și la drumurile pe care se circulă intens, având gropi care sunt dăunătoare mașinilor, precum și la arterele de circulaţie mai de la marginea oraşului. Multe dintre acestea sunt într-o stare avansată de degradare, circulația pe ele aducând probleme mașinilor și pietonilor. În ciuda faptului că au fost asfaltate, au ajuns să fie sparte şi ciuruite de către opertaorii de utilităţi şi uitate aşa.

Într-o astfel de stare este strada Elena Teodorini, ciuruită de la un capăt la altul. Asfaltul a ajuns să se prăbuşească din loc în loc. La început s-a lăsat, apoi au apărut denivelările, iar în cele din urmă au apărut craterele, fix în mijlocul carosabilului. Ca să nu mai vorbim de şanţurile care brăzdează strada de-a latul, fix în dreptul construcţiilor nou ridicate în zonă. Asfaltul se lasă de la o zi la alta în jurul capacelor de canal. Pentru siguranţa autovehiculelor, operatorul de apă şi canal a plantat, cu câteva zile în urmă nişte balize, în semn de atenţionare. Ulterior, acestea au fost ridicate şi în gropile căscate în asfalt s-a pus pământ şi piatră. În zadar, gropile au rămas după ce balastul pus în ele s-a lăsat.
De câţiva ani, de la intersecția cu strada Râului până la intersecția cu strada Brestei, gropile, șanțurile și din loc în loc câte o baliză sunt mereu prezente pe această stradă. Până bine de curând, o altă stradă din această zonă putea fi catalogată premiantă la gropi şi şanţuri. Este vorba despre strada Alexandru cel Bun. În urmă cu o lună două, aceasta a fost asfaltată şi i-a lăsat locul de premiantă la gropi, străzii Elena Teodorini.


Primăria Craiova promite că strada va fi reparată cât de curând.


„Se va face anul acesta, pe programul de reparaţii. S-a întârziat pentru că Primăria Craiova nu a avut un an de zile contract pe reparaţii. Sunt câteva întârziate, dar anul acesta vom recupera”, spun reprezentanţii Primăriei Craiova.

În aşteptarea reparaţiilor

Pe strada Amaradia este o altă situaţie, dar tot despre gropi este vorba. Strada a fost asfaltată în urmă cu câteva luni, dar recent a fost spartă, undeva în zona IPJ Dolj. Până la refacerea carosabilului va mai trece ceva timp. Până atunci operatorul de apă şi canal a plasat o baliză pe carosabil. Joi, baliza a fost mutată pe trotuar, iar groapă rămasă în urma intervenţiei acoperită cu piatră concasată. Când va fi refăcut covorul asfaltic, rămâne de văzut. Pe strada Toamnei au fost două intervenții în urmă cu două, trei luni ca urmare a unor avarii la conducta de apă. După efectuarea intervențiilor cei de la CAO au acoperit gropile cu pământ și așa le-au lăsat. Locuitorii din această zonă spun că, în fiecare zi când trec pe acolo “bifează” cele două gropi.

strada Amaradia

Cu Regulamentul cum rămâne?

Operatorilor de utilităţi, dar şi administraţiei locale trebuie să le reamintim că în Craiova există un Regulament pentru spargerea străzilor, trotuarelor şi zonelor verzi. Totuşi, în ciuda prevederilor acestui Regulament, străzile oraşului sunt sparte într-o veselie.
Furnizorii de utilităţi intervin, dar uită să mai readucă carosabilul la starea iniţială sau fac lucrări de mântuială. Nu zice nimeni să nu intervină dacă se sparge o conductă sau există o autorizație de racordare la rețeaua de gaze, apă sau canalizare. Contează totuși cum sunt făcute ulterior lucrările de “readucere la starea inițială a carosabilului”.

În Regulament se spune:

„Art. 4. Executantul lucrărilor care afecteaza domeniul public este obligat să respecte termenul de executie acordat prin Autorizaţia de Spargere Stradă care va fi stabilit în concordanţă cu graficul de execuţie a lucrărilor prezentat de beneficiar şi proiectant.
Art. 46. Depăşirea perioadei autorizate se sancţionează contravenţional conform prezentului Regulament.
Art. 47. În maxim 15 zile de la expirarea termenului din Autorizaţia de Spargere Stradă , beneficiarul/investitorul are obligaţia de a convoca comisia de recepţie din care vor face parte obligatoriu reprezentanţii U.A.T. a Municipiului Craiova din cadrul Serviciului Administrare şi Întreţinere Drumuri şi reprezentantul firmei de refacere a carosabilului.
Art. 48. Pentru străzile ieşite din perioada de garanţie, refacerea pentru branşamente şi racorduri la persoane fizice se va executa cu frezarea sau decaparea stratului de uzură pe o lăţime de 0,25 m în jurul suprafeţei afectate şi colmatarea rosturilor de îmbinare.
Art. 49. Pentru străzile ieşite din perioada de garanţie pe care se execută investiţii, refacerea carosabilului/trotuarului se va executa pe toată lungimea şi lăţimea benzii de circulaţie/trotuarului pe care se monteză instalaţia subterană. În cazul în care se execută şi branşamente, ce traversează şi banda/benzile de circulaţie care nu sunt afectate de reţeaua principală şi distanţa între branşamente este mai mică de 15 metri, carosabilul şi trotuarele se vor reface în totalitate pe toată lungimea şi lăţimea acestora. Dacă distanţa între branşamente este mai mare de 15 metri, refacerea se va executa cu frezare pe o suprafaţă de 0,5 metri în jurul perimetrului suprafeţei afectate, şi colmatarea rosturilor de îmbinare.

strada Elena Teodorini

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS