Starea unora dintre străzile din Craiova nu este deloc în concordanță cu importanța oraşului din inima Olteniei. Iar asta nu este de ieri sau de azi. Probleme sunt și la drumurile pe care se circulă intens, având gropi care sunt dăunătoare mașinilor, precum și la arterele de circulaţie mai de la marginea oraşului. Multe dintre acestea sunt într-o stare avansată de degradare, circulația pe ele aducând probleme mașinilor și pietonilor. În ciuda faptului că au fost asfaltate, au ajuns să fie sparte şi ciuruite de către opertaorii de utilităţi şi uitate aşa.
Într-o astfel de stare este strada Elena Teodorini, ciuruită de la un capăt la altul. Asfaltul a ajuns să se prăbuşească din loc în loc. La început s-a lăsat, apoi au apărut denivelările, iar în cele din urmă au apărut craterele, fix în mijlocul carosabilului. Ca să nu mai vorbim de şanţurile care brăzdează strada de-a latul, fix în dreptul construcţiilor nou ridicate în zonă. Asfaltul se lasă de la o zi la alta în jurul capacelor de canal. Pentru siguranţa autovehiculelor, operatorul de apă şi canal a plantat, cu câteva zile în urmă nişte balize, în semn de atenţionare. Ulterior, acestea au fost ridicate şi în gropile căscate în asfalt s-a pus pământ şi piatră. În zadar, gropile au rămas după ce balastul pus în ele s-a lăsat.
De câţiva ani, de la intersecția cu strada Râului până la intersecția cu strada Brestei, gropile, șanțurile și din loc în loc câte o baliză sunt mereu prezente pe această stradă. Până bine de curând, o altă stradă din această zonă putea fi catalogată premiantă la gropi şi şanţuri. Este vorba despre strada Alexandru cel Bun. În urmă cu o lună două, aceasta a fost asfaltată şi i-a lăsat locul de premiantă la gropi, străzii Elena Teodorini.
Primăria Craiova promite că strada va fi reparată cât de curând.
În aşteptarea reparaţiilor
Pe strada Amaradia este o altă situaţie, dar tot despre gropi este vorba. Strada a fost asfaltată în urmă cu câteva luni, dar recent a fost spartă, undeva în zona IPJ Dolj. Până la refacerea carosabilului va mai trece ceva timp. Până atunci operatorul de apă şi canal a plasat o baliză pe carosabil. Joi, baliza a fost mutată pe trotuar, iar groapă rămasă în urma intervenţiei acoperită cu piatră concasată. Când va fi refăcut covorul asfaltic, rămâne de văzut. Pe strada Toamnei au fost două intervenții în urmă cu două, trei luni ca urmare a unor avarii la conducta de apă. După efectuarea intervențiilor cei de la CAO au acoperit gropile cu pământ și așa le-au lăsat. Locuitorii din această zonă spun că, în fiecare zi când trec pe acolo “bifează” cele două gropi.
Cu Regulamentul cum rămâne?
Operatorilor de utilităţi, dar şi administraţiei locale trebuie să le reamintim că în Craiova există un Regulament pentru spargerea străzilor, trotuarelor şi zonelor verzi. Totuşi, în ciuda prevederilor acestui Regulament, străzile oraşului sunt sparte într-o veselie.
Furnizorii de utilităţi intervin, dar uită să mai readucă carosabilul la starea iniţială sau fac lucrări de mântuială. Nu zice nimeni să nu intervină dacă se sparge o conductă sau există o autorizație de racordare la rețeaua de gaze, apă sau canalizare. Contează totuși cum sunt făcute ulterior lucrările de “readucere la starea inițială a carosabilului”.
În Regulament se spune: