Pe străzile Henri Coandă şi Traian Lalescu, lucrările sunt în plină desfăşurare pentru lărgirea părţii carosabile şi realizarea legăturii cu bulevardul Calea Bucureşti. Dacă pe Henri Coandă s-a turnat asfaltul şi s-au amenajat trotuarele, iar maşinile au un acces limitat în zonă, pe Traian Lalescu rămâne ceva mai mult de lucru până la conectarea cu bulevardul.
GdS a solicitat Primăriei Craiova informaţii privind stadiul concret al lucrărilor şi perioada estimată pentru inaugurarea străzilor lărgite şi realizarea conexiunii cu bulevardul Calea Bucureşti. Conform acestora, este posibil ca din această toamnă șoferii să beneficieze de noua străpungere.
Parcare la soare… pe carosabil
Întâmpinat de un val de nemulţumiri ale locuitorilor din zonă, proiectul privind lărgirea străzii Henri Coandă de la două benzi la patru, cu îngustarea pe alocuri drastică a trotuarelor şi sacrificarea a zeci de copaci, a mers înainte. În prezent, un tronson al străzii este împrejmuit pentru intervenţie. Chiar aici, în urmă aproximativ o lună, asfaltul începuse să se surpe în dreptul unei proprietăţi, conform unor imagini transmise pe adresa redacţiei.
După lărgire şi turnarea asfaltului, au început deja să apară maşinile parcate pe primele benzi. Înainte de implementarea proiectului, unele autoturisme erau parcate pe trotuarul mai generos. Numai că, spre deosebire de parcările improvizate pe trotuare, celor de pe prima bandă le lipseşte acum… umbra.
Confiere de talie mare sau chiparoşi de 50 cm?
În ceea ce priveşte spaţiul verde, pe trotuare au apărut alveole foarte înguste, unde ar urma să fie plantaţi, conform proiectului, chiparoşi care să formeze, la un moment dat, un gard viu. Nu se ştie exact când se va întâmpla acest lucru.
APM Dolj a solicitat informaţii privind timpul de formare a barierei verzi, „având în vedere că arbuştii Leyland vor avea, la plantare, 3-4 ani şi o înălţime de 40-50 cm”. Răspunsul primăriei a fost că este dificilă o estimare a timpului până când cortinele de chiparos vor atinge o înălţime de circa 1,8 metri, devenind un gard viu clasic. Viteza de creştere poate atinge „câteva zeci de centimetri anual”, se arată în răspunsul municipalităţii. Momentan, alveolele sunt pline de resturi de asfalt şi ciment.
Pe de altă parte, supărată pe cetăţenii care „se vaietă că taie Olguţa copacii”, primarul Craiovei invita oamenii să o lase mai moale cu minciunile, pentru că, de fapt, proiectul a prevăzut tăierea unor arbori care stricaseră trotuarul şi plantarea mult mai multor pomi. 100 de salcâmi (pe Traian Lalescu) şi 800 de conifere… de talie mare. Rămâne în picioare întrebarea privind coniferele, alias chiparoşii. Oare în cât timp vor ajunge pomişorii de 40-50 de centimetri la talia mare menţionată de Olguţa Vasilescu?
Trotuar pe care abia încape un om, în capătul dinspre Calea Bucureştii
Pe un tronson, nu a mai încăput nici puţinul spaţiu pentru alveolele înguste. În capătul dinspre Calea Bucureşti, pe o parte a străzii, spaţiul pietonal este atât de mic încât abia încape un om. Locuitorii de pe strada Henri Coandă semnalau anul trecut că înghesuirea unei străzi cu patru benzi de circulaţie într-un spaţiu îngust îi va expune pe pietoni la riscuri ridicate, mai ales că odată cu străpungerea către Calea Bucureşti şi lărgirea străzii este de aşteptat să crească şi viteza de circulaţie în zonă.
Strada Traian Lalescu este prevăzută cu o fâşie care desparte cele două sensuri de mers
Pe strada Traian Lalescu, lucrurile stau ceva mai diferit. Limitele dintre proprietăţi au permis realizarea a patru benzi cu trotuare mai late şi chiar şi o fâşie liberă pe mijlocul străzii, care să separe cele două sensuri de mers. Şi alveolele pentru spaţiul verde sunt vizibil mai încăpătoare.
GdS a publicat mai multe materiale despre proiectarea străzii Henri Coandă cu extinderea la 4 benzi de circulaţie, fiecare a câte trei metri, şi lipsa unei fâşii libere şi a lăţimii recomandate de normele STAS. Conform acestora, o stradă de categoria a II-a (cu patru benzi), ar necesita o lăţime minimă de 19 metri, din care 3,5 metri pentru fiecare bandă, 1,5 metri fâşie liberă şi minim 1 metru lăţime pentru trotuare. Trotuarul de 1 metru este prevăzut pentru cel mai redus trafic pietonal, pe care Primăria l-a luat în considerare în cazul de faţă, deşi în zonă se află şi o unitate de învăţământ.
Când se va da drumul circulației
„
„Lucrările pentru străpungerea străzilor Traian Lalescu – Henri Coandă sunt în grafic. Estimăm că vor fi finalizate în această toamnă, imediat ce se va semna și recepția lucrărilor. Ne dorim ca acest lucru să se întâmple cât mai curând posibil pentru a pune la dispoziția cetățenilor o nouă arteră – foarte importantă pentru Craiova.
Străzile vor beneficia și de arbuști nou plantați, în funcție de perioada recomandată de plantare pentru speciile alese, după ce alveolele vor fi curățate de ciment și asfalt, așa cum se întâmplă, de altfel, în toate cazurile de acest fel”, a precizat pentru GdS Marina Andronache, șef Birou Imagine în cadrul Primăriei Craiova.