17.9 C
Craiova
sâmbătă, 14 septembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCandidatul Ciolacu, locomotivele Softronic şi covrigii de Craiova

Candidatul Ciolacu, locomotivele Softronic şi covrigii de Craiova

Marcel Ciolacu a vizitat ieri fabrica Softronic din Craiova în cele două calităţi ale sale, de prim-ministru şi de candidat la preşedinţia României din partea PSD. Ciolacu a venit la singura fabrică de locomotive electrice din sud-estul Europei care implementează un proiect european de 100 de milioane de euro de modernizare a 19 locomotive ale CFR. Concret, Softronic va începe mâine probele la prima locomotivă modernizată în cadrul proiectului, care va circcula pe şinele din România.

Ca să ne întoarcem la candidatul Ciolacu, acesta s-a plimbat prin fabrică, „a dat prima cheie“ la locomotiva modernizată şi a răspuns întrebărilor presei. Apoi s-a plimbat prin centrul Craiovei şi s-a aşezat la coadă la covrigi cu mac de la Maestro, pe care i-a plătit cu telefonul. De precizat că şi fostul preşedinte al PSD, Liviu Dragnea, a mers prin centrul Craiovei, dar şi-a cumpărat covrigi de la Gigi.

Premierul – candidat s-a declarat mândru de realizările fabricii din Craiova.

„E normal să fii mândru. Este a doua uzină oltenească pe care o vizitez după Ford. Mândria astăzi e şi mai mare pentru că am venit într-o uzină cu capital exclusiv românesc, ceea ce este fantastic şi arată că, dacă te implici, reuşeşti după 25 de ani. Mă bucur mult că o uzină cu capital românesc este şi beneficiara fondurilor din PNRR. Se vinde nu numai în România, dar în primul rând în ţările nordice. Vă daţi seama câtă exigenţă trebuie pentru a vinde în ţările nordice?

Cred că vom continua acest parteneriat. Mi-am luat de lucru şi acasă, am vorbit la ANRE, secretul acestor locomotive este că economisesc aproape 29% din energie, un patent dezvoltat în această uzină, adica produc energie în mişcare. Încă nu avem legislaţia necesară pentru a recupera această energie şi cred că trebuie să ţinem pasul cu dezvoltarea tehnologiei“, a spus Marcel Ciolacu.

Acestea au fost singurele referiri la Softronic. Apoi a reluat explicaţiile despre pensii, despre guvernare, despre cum vrea să menţină nivelul ridicat de trai actual.

Ciolacu: Greblă să dea banii înapoi, dar are si el drepturile lui

Ciolacu şi-a ieşit un pic din fire când a fost întrebat despre salariul ilegal pe care şi l-a acordat singur preşedintele Autorităţii Electorale Permanente, Toni Greblă, provenit din PSD, descoperire făcută de Curtea de Conturi. „Ăsta e rostul Curţii de Conturi. Este o autoritate independentă. Toni Greblă nu este subordonatul meu.

Îi voi cere să dea banii înapoi, dar ştiţi că şi el are drepturile lui, să meargă în instanţă împotriva Curţii de Conturi. Mă uit şi eu la salariul meu şi la salariul şefului de la o companie cu capital majoritar românesc sau la o autoritate independentă. Nu sunt genul de om care să fie frustrat. E normal că fac o comparaţie. E treaba parlamentului. Să-şi facă treaba“, a spus Ciolacu.

Despre continuarea parteneriatului cu PNL după alegeri, Ciolacu a precizat că puterea nu trebuie să rămână în mâna unui singur om sau partid mai ales în contextul actual cu un război la graniţă. „Reformele care urmează în România nu trebuie să se cramponeze într-o persoană care îşi doreşte întreaga putere. Ştiţi că există o persoană care şi-a dorit guvernul său. L-a avut şi am văzut ce a ieşit.

Datoria noastră este să învăţăm din greşelile altora şi nu cred că după aceste alegeri este o perioadă în care puterea să fie la un singur om sau partid. Aşa e bine pentru sănătatea României“, a explicat Ciolacu.

Premierul- candidat a răspuns şi la o întrebare legată de fotografia în care apare alături de teroristul Omas Haissam. „Am fost la o vânătoare şi, dintr-o poză imensă, s-a decupat. Poza este de acum 25 de ani. Dacă mă pot întoarce la 30 de ani o fac cu plăcere“, a spus el.

Două miliarde de lei din PNRR pentru CFR

Pentru că este mai important proiectul celor de la Softronic decât vizita electorală a premierului Marcel Ciolacu, să detaliem ce prevede el. Modernizarea celor 19 locomotive este parte a unui proiect mai amplu al Ministerului Transporturilor. El este inclus în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în valoare de peste două miliarde de lei, prin care se doreşte, printre altele, îmbunătăţirea serviciilor pentru călători, dar şi reducerea timpilor de aşteptare în gări.

Acesta este primul contract major încheiat de producătorul craiovean cu Compania Naţională de Transport Feroviar. În total, SCNFR vrea să modernizeze prin bani europeni 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, converteşte 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori şi modernizează 139 vagoane de călători.

Zeci de locomotive modernizate

Conform Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători“ SA, contractul vizează „achiziţii de servicii de modernizare pentru locomotive electrice 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracţiune asincrone şi sistem ETCS nivel 2 şi achiziţia de servicii de mentenanţă pentru locomotivele modernizate“.

Contractul pentru modernizarea celor 19 locomotive electrice reprezintă un semnal puternic transmis de Ministerul Transporturilor şi de Societatea Naţională de Transport Feroviar pentru producătorul craiovean de locomotive şi trenuri electrice. Asta după ce Softronic fusese „evitată“ de statul român în ciuda faptului că Softonic era deja un nume cunoscut pe piaţa europeană unde a livrat locomotive în Suedia, Slovacia, Ungaria sau Germania.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS