-2.2 C
Craiova
vineri, 21 februarie, 2025
Știri de ultima orăLocalOltTragedia feroviară din Olt determină USR să ceară demisia ministrului Transporturilor

Tragedia feroviară din Olt determină USR să ceară demisia ministrului Transporturilor

Uniunea Salvați România (USR) cere demisia ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, după accidentul feroviar grav petrecut pe Magistrala 100 București – Craiova, în urma căruia un şef de tren și-a pierdut viața.

Pe Magistrala CF 100, între stațiile Mihăiești și Radomirești, s-a produs, în această dimineaţă, un accident feroviar grav. Acesta a avut loc în jurul orei 10.45, în Halta de Mișcare Mihăești (Cap Y). Un tren de marfă care circula pe relația Roșiori-Caracal a deraiat și s-a ciocnit cu un alt marfar. Două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă Rail Cargo, care circula pe firul I, au acroșat locomotiva unui tren privat de marfă (PINK), care circula pe firul II. Şeful trenului privat de marfă Pink a murit.

„Tragedia putea fi evitată“

Fostul secretar de stat USR în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma, arată că această tragedie era previzibilă și putea fi evitată, însă guvernarea PSD-PNL a abandonat infrastructura feroviară a României, refuzând să facă investiții esențiale.

„Sorin Grindeanu este principalul vinovat pentru această tragedie. De ani de zile, ignoră calea ferată, refuză să aloce bani pentru reparații, nu pune în circulație trenuri noi și lasă rețeaua feroviară să se degradeze până la colaps. A asistat impasibil la deraieri repetate pe această magistrală și nu a făcut nimic. S-a ajuns în punctul în care oameni mor din cauza incompetenței acestui ministru. Este un moment de rușine națională, iar Grindeanu trebuie să plece”, declară Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR în Ministerul Transporturilor.

Accidentul de miercuri, ultimul dintr-o lungă serie

Accidentul din județul Olt este doar ultimul dintr-o lungă serie de incidente grave cauzate de infrastructura feroviară învechită și prost întreținută:

  • Liniile sunt aceleași din anii ’80, iar trenurile circulă astăzi cu viteze mult mai mici decât acum 40 de ani.
  • Banii europeni pentru modernizarea căii ferate au fost blocați de Guvernul PSD-PNL.
  • În ultimii ani, s-au produs deraieri succesive și incidente periculoase, dar ministerul a rămas inactiv.

„În decembrie 2023, un tren de călători a deraiat pe această magistrală la Zăvestreni. Investigația AGIFER a stabilit că linia era praf și pulbere. În ianuarie 2024, un tren de marfă a deraiat pe aceeași linie. Patru zile a stat închisă magistrala până la reluarea circulației. În iulie 2024, un tren de călători și unul de marfă au fost cât pe ce să se ciocnească la Fărcașele, în timp ce se deplasau unul spre celălalt pe aceeași linie de circulație. În martie 2023, un tren de călători a lovit din spate un marfar staționar la Roșiori și care a deraiat ulterior”, arată Horațiu Cosma.

120 de milioane de euro obţinuţi din PNRR pentru reabilitarea acestei magistrale nu au fost folosiţi

USR amintește că în 2021, sub guvernarea USR, au fost obținute 120 de milioane de euro din PNRR pentru reabilitarea de urgență a acestei magistrale. Patru ani mai târziu, Grindeanu nu a folosit acești bani și nu a mișcat niciun proiect.

„Este revoltător să-l auzim acum pe Grindeanu cerând anchete și pedepsirea vinovaților. Ar trebui să se uite în oglindă! Nu a reparat liniile, nu a asigurat materialele necesare, nu a investit în siguranța circulației”, adaugă Horațiu Cosma.

USR cere demisia imediată a ministrului Sorin Grindeanu și un plan de urgență pentru refacerea magistralei București – Craiova, înainte ca noi tragedii să aibă loc.

Citeşte şi: Partidele de coaliţie au creat alianța electorală „România înainte“ pentru susținerea candidaturii lui Crin Antonescu

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS