Un craiovean acuză Compania de Apă Oltenia că-i pune de câteva luni „din burtă” un consum de apă de 9mc/lună. Acesta spune că are hidrofor şi nu foloseşte nici un mililitru de apă de la furnizorul de apă local. Operatorul îl contrazice.
Craioveanul Marin Rujan spune că nu foloseşte apă din reţeaua publică a oraşului pentru că şi-a instalat un hidrofor pentru necesităţile din gospodărie. Drept urmare, consumul lui la apă este zero. Numai că, de câteva luni s-a trezit că i se facturează constant câte 9 mc de apă potabilă. Mirarea i-a fost mare când au început să curgă facturile lună de lună cu acelaşi consum. Sumele s-au adunat lună de lună şi bărbatul s-a trezit că are de paltă peste 600 de lei.
„Eu am hidrofor şi nu folosesc nici un mililitru de apă din reţeaua de apă. Eu am consum zero. De câteva luni mă trezesc cu un consum de 9mc/lună. Am ajuns să am 600 de lei de plătit. Am anunţat la CAO, au venit şi au spus că este pierdere, că este defecţiune la contoar. M-au pus să fac o cerere ca să nu mai plătesc. Asta a fost când m-am trezit prima dată, acum câteva luni, cu un consum de 9mc. Au venit şi au stabilit că între căminul din stradă şi căminul din curte este o pierdere. Le-am spus să-l închidă. De atunci au trecut două trei luni şi îmi tot trimit constant un consum de 9 mc. Ei îmi spun că în ăia doi metri dintre cămine este o pierdere. Îmi spun că se consumă apă. Păi 9 mc sunt 9000 de litri pe lună, ar ieşi apa la suprafaţă. Cine să consume dacă este oprită apa în patru locuri până la punctul de consum?”, spune Rujan.

Craioveanul spune că este taxat de câteva luni cu 9mc de apă şi 9mc de canal. Înmulţind şi adunând cei 9 mc de apă şi canal cu preţul de 9,31 lei/mc de apă şi 7,47 lei/mc de canal, abonatului CAO i se facturează lună de lună peste 150 de lei.
El a făcut sesizări către operatorul de apă şi canal, inclusiv ieri, 15. 04. 2025.
„Am mers azi la Companie. Le-am cerut să mă scadă şi să ridice robinetul. Am cerut să scadă canalul. Nu-mi convine să plătesc nici ăia 300 de lei”, a mai spsu craioveanul.
CAO: E avarie!
Reprezentanţii furnizorului de apă şi canal sunt de o cu totul altă părere. Ei precizează că pe proprietatea reclamantului este o pierdere şi atâta timp cât acesta nu o remediază este bun de paltă. Într-adevăr el a sesizat Compania, dar de fiecare dată i s-a spus că este o avarie pe propria proprietate. Ieri, când a revenit la CAO a solicitat ca apa pierdută în urma avariei să nu fie facturată ca şi apă menajeră, ajunsă în canalizarea oraşului
„Domnul Rujan Marin, cu domiciliul în municipiul Craiova, strada Sadu, nr. 18, este utilizator al serviciilor de alimentare cu apă și canalizare furnizate de Compania de Apă Oltenia din anul 2010. A depus la Compania de Apă Oltenia petiția nr. 2384/2025 în care preciza că nu locuiește la adresa din Craiova și solicita scăderea consumului înregistrat de apometru și facturat.

În urma verificărilor efectuate în teren de specialiștii Companiei de Apă Oltenia s-a stabilit faptul că apometrul funcționează corespunzător și nu sunt pierderi în căminul stradal, ci pe proprietatea reclamantului. Informat despre acest aspect, domnul Rujan a depus, astăzi, 15.04.2025, la Compania de Apă Oltenia o nouă solicitare, prin care solicită scăderea de la plată a serviciului de canalizare ca urmare a unei avarii a rețelei de apă de pe proprietatea sa; Angajații Companiei de Apă Oltenia nu execută lucrări pe proprietate privată. La solicitarea oricărui utilizator, angajații Companiei de Apă Oltenia pot închide robinetul de concesie”, a precizatCarmen Petrean, purtător de cuvânt al Companiei de Apă Oltenia