5.6 C
Craiova
luni, 25 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCFR SA a semnat contractul de revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru Craiova-Calafat

CFR SA a semnat contractul de revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru Craiova-Calafat

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi Asocierea CONSIS PROIECT S.R.L. – BAICONS IMPEX S.R.L. au semnat contractul de Revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat.

Reabilitatrea liniei de cale ferată Craiova – Calafat este parte a proiectului global de modernizare a tronsonului feroviar Arad – Timişoara – Caransebeş – Craiova – Calafat, parte componentă a Coridorului Orient/Est-Mediteranean pe teritoriul României.

La licitaţia deschisă au depus documentaţie următoarele 6 asocieri/firme româneşti şi străine:
– Asocierea Italferr S.p.A. – S.C. Italrom Inginerie Internationala S.R.L.,
– Asocierea SYSTRA S.A. – S.C. IRIMAT CONS S.R.L.,
– Asocierea ACCIONA Ingenieria S.A. – Ardanuy Ingenieria S.A.,
– Asocierea CONSIS PROIECT S.R.L. – BAICONS IMPEX S.R.L.,
– Asocierea SC OBERMEYER Proiectare Bucuresti S.R.L. – SC OBERMEYER Planen + Beraten GmbH Munchen Germania,
– Egis Rail S.A.

Scopul contractului de achiziţie publică, câştigat de Asocierea CONSIS PROIECT S.R.L. – BAICONS IMPEX S.R.L, este stabilirea variantei optime pentru reabilitarea liniei de cale ferată de la Craiova la Calafat la standarde europene, în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de operare pe o lungime totală de cca. 107 km şi asigurarea Specificaţiilor Tehnice de Interoperabilitate (STI) pe teritoriul României, ca parte a proiectului global de reabilitare/modernizare a liniei de cale ferată Arad – Timişoara – Caransebeş – Craiova – Calafat, componenta a Coridorului Orient Est-Mediteranean.

“Modernizarea infrastructurii feroviare în partea de sud ţării, o zonă cu mare potenţial economic, este o prioritate a CFR SA, iar programul de reabilitare a căii ferate Craiova-Calafat va influenţa pozitiv creşterea capacităţii de transport de mărfuri şi consolidarea relaţiilor economice între România şi Bulgaria”, a declarat Marius CHIPER, directorul general al CFR SA.

Compania menționează de asemenea, că obiectivul general al proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova-Calafat constă în elaborarea documentației tehnico-economice pentru linie electrificată în sistem de alimentare de 25 kV, controlată de un sistem care sa asigure cerințele de interoperabilitate specificate în normele STI, pe baza previziunilor cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internațional.

Sursa de finanţare a contractului de Revizuire a Studiului de Fezabilitate este asigurată din fonduri nerambursabile CEF, în proporţie de 85% şi 15% fonduri de la bugetul de stat, durata de valabilitate a contractului, în valoare de 3,9 milioane lei, fiind de 20 de luni.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS