4 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljMinune la Malu Mare! Se lucrează la podul de pe DN 55 Craiova - Bechet

Minune la Malu Mare! Se lucrează la podul de pe DN 55 Craiova – Bechet

Minune la Malu Mare! La podul de pe DN 55 Craiova – Bechet, unde se circulă cu restricţii de trei ani, s-au mai făcut ceva lucrări. Podul peste pârâul Valea Ilenei trebuia finalizat în septembrie 2017.

La podul de pe DN 55 Craiova – Bechet, de pe raza localităţii Malu Mare, s-au mai făcut ceva lucrări. De câteva zile, şoferii care circulă pe aici şi sunt nevoiţi să aştepte culoarea verde a semaforului improvizat de trei ani la capetele podului, pot vedea ceva schimbări. Acestea dau de înţeles că aici s-au reluat, în sfârşit, lucrările.

Pe sensul de mers spre Craiova s-au făcut unele săpături, iar parapetul metalic al podului, aflat în stare avansată de degradare, a fost dat jos, semn că lucrările au început.

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, administratorul drumului, dădea asigurări, prin primăvară, că lucrările de pe DN 55 vor fi gata până la sfârşitul acestui an.

DN 55 Craiova – Bechet, lucrări începute în iulie 2015

Reabilitarea DN 55 Craiova – Bechet a început în iulie 2015. În baza unui contract în valoare de aproape 80 de milioane de lei semnat în noiembrie 2013 de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova cu firma italiană SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA), ca lider de asociere.

Obiectivul: Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71+100. Contractul prevedea reabilitarea drumului, a podurilor şi podeţelor de pe DN 55.

Podul de la Malu Mare prezintă degradări vizibile
Podul de la Malu Mare prezintă degradări vizibile

Constructorul a început lucrul la partea carosabilă, dar podul de la Malu Mare s-a dovedit marele eşec al italienilor. Ajuns într-o stare vizibilă de degradare, el trebuia consolidat până la sfârşitul lunii septembrie 2017, conform contractului.

DN 55 Craiova – Bechet, lucrări executate în procent de 73%

Potrivit datelor pe care DRDP le deţinea în primăvară, lucrările de pe DN 55 erau executate în procent de 73%. Pentru restul de lucrări termenul de finalizare era estimat pentru luna noiembrie 2019.

La sfârşitul lunii martie 2019, firmei SECOL i-a fost comunicat programul. Ordinul de reluare a lucrărilor a fost dat pe 8 aprilie.

„Antreprenorul se va mobiliza în teren, va asigura resursele, utilajele şi forţa de muncă necesare desfăşurării lucrărilor şi va executa lucrări conform programului şi bugetului alocat pe 2019“, se menţiona în acesta.

Din august 2016, miile de şoferi care circulă zilnic pe DN 55 s-au lovit de restricţiile impuse la kilometrul 11. Acesta poate fi traversat alternativ, pe o singură bandă.

Podul de la Malu Mare a devenit un calvar pentru șoferii care circulă pe DN 55 Craiova - Bechet
Podul de la Malu Mare a devenit un calvar pentru șoferii care circulă pe DN 55 Craiova – Bechet (Foto: Lucian Anghel)

Cozile de sute de metri formate frecvent de o parte și de alta a podului peste pârâul Valea Ilenei, în aşteptarea culorii verde a semaforului improvizat, au făcut şi încă fac parte din peisajul acestui drum de coşmar pentru şoferi.

Ce lucrări ar mai fi de executat

Ce lucrări ar mai fi de executat pe DN 55 Craiova – Bechet? Pe lângă podul de la Malu Mare, italienii de la SECOL ar mai avea de reabilitat alte patru poduri. Şi anume: la Făcăi (peste pârâul Valea Fetii), Secui (peste pârâul Valea Leului), Murta (peste Valea Murta) şi Sadova (peste Valea Sadova).

În plus, firma SECOL ar trebui să construiască un pod nou peste canalul de la Bratovoieşti.

În afară de acestea, ar mai fi de montat 5,9 kilometri de parapet metalic. Plus de realizat doi kilometri de rigole deschise. Pentru podul de la Bratovoieşti, durata de realizare ar fi de trei luni de la începerea efectivă a lucrărilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS