RAT Craiova crește tariful pe kilometru pentru activitatea de transport de persoane în regim de curse speciale. Aprobarea noilor tarife se va face joi, în ședința ordinară a consiliului local, însă solicitarea societății datează de anul trecut.
SRL-ul deținut de Primăria Craiova care are delegat serviciul de transportul public de călători a încercat să obțină această mărire a tarifelor încă din octombrie și noiembrie. Cererea RAT s-a transformat însă în proiect de hotărâre abia acum, după o nouă solicitare făcută în data de 10 ianuarie 2020.
RAT SRL cere aprobarea noilor tarife/km pentru transportul public local de persoane în regim de curse speciale, motivând cu creșterea unor prețuri și a salariului minim. „La fundamentarea acestor tarife s-au avut în vedere următoarele elemente: cheltuielile directe (materiale, amortizare, asigurări, vignete, manopera); cheltuielile indirecte, în cotă de 15%, în care sunt cuprinse cheltuielile comune ale Secţiei Transport şi cheltuielile generale; un profit de 5%“, se arată în proiectul de hotărâre.
Nu crește prețul biletelor la transportul public în comun
Creșterea tarifelor pe kilometru la transportul de persoane în regim de curse speciale nu are legătură cu transportul public de călători. Cu alte cuvinte, nu se va majora prețul biletelor la transportul în comun.
„Aceste noi tarife au legătură doar cu activitățile pe care societatea le realizează în raport cu firmele private, cu agenții economici din Craiova, pentru transportul angajaților la și de la locul de muncă. Nu este vorba de tarifele pentru transportul public. Prin urmare, nu va exista o creștere a prețului biletelor RAT“, au explicat, pentru GdS, reprezentanții societății.
RAT Craiova crește tariful cu câțiva lei pentru fiecare mijloc de transport folosit la cursele speciale
În raportul înaintat primăriei, RAT SRL susține că va mări tariful la cursele speciale pentru că este nevoie de o creștere a veniturilor.
„Trebuie avut în vedere faptul că această activitate are caracter comercial, iar necesitatea creșterii veniturilor trebuie să fie bazată pe criterii de eficiență economică și pe toate costurile efective alocate acestui tip de activitate. Tarifele practicate nu mai sunt valabile în contextul actual, ținând cont de creșterea prețurilor la combustibil și la materialele necesare reparării mijloacelor de transport, dar și la manoperă, ținând cont de creșterile repetate ale salariului minim pe economie“, se arată în raport.
La stabilirea noului tarif/km „s-a avut în vedere și necesitatea societății de a se dezvolta prin achiziția unor noi mijloace de transport“, se mai explică în nota de fundamentare a RAT SRL. Noile tarife pe kilometru pentru activitatea de transport de persoane în regim de curse speciale sunt mai mari cu câțiva lei față de cele actuale, pentru fiecare mijloc de transport folosit.