Lucrările de reabilitare a Drumului Naţional (DN) 55 Craiova – Bechet, la pachet cu podurile și podețele aferente, vor împlini în curând „o frumoasă vârstă“: cinci ani. Timp în care s-a lucrat la partea carosabilă, însă la capitolul poduri constructorul a rămas repetent.
Contractul de aproape 80 de milioane de lei semnat în noiembrie 2013 de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova cu firma italiană SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA), pentru „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71+100“, a demarat în iulie 2015 și încă nu s-a finalizat. Iar podul de la kilometrul 11 al drumului, de pe raza comunei Malu Mare, s-a dovedit marele eşec al firmei italiene.
Podul peste pârâul Valea Ilenei avea ca termen de consolidare octombrie 2017. Asta după ce din august 2016 pe el se circula cu restricții. La fel stau lucrurile și în prezent, pentru că SECOL a lăsat de izbeliște acest sector de drum. Patru ani de restricții rutiere, patru ani de chin pentru șoferi, patru ani de nepăsare pentru constructor.
Plus un disconfort pentru circa 44.000 de doljeni, care sunt legaţi de DN 55 Craiova – Bechet. Este vorba de locuitori ai comunelor Malu Mare, Teasc, Bratovoiești, Rojişte, Dobrești şi Sadova, ai oraşelor Bechet şi Dăbuleni, dar şi ai altor localităţi, cum ar fi Mârşani, Daneţi sau Ostroveni.
DRDP Craiova a dat ordine peste ordine pentru reluarea lucrărilor
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, administratorul drumului, a tot dat ordine de începere sau de reluare a lucrărilor, dar unele au rămas doar pe hârtie. Cum a fost și în cazul podului de la Malu Mare.
În urmă cu un an, DRDP dădea asigurări că lucrările de pe DN 55 vor fi gata până la sfârşitul lui 2019. Potrivit datelor pe care Direcţia le deţinea atunci, lucrările erau executate în procent de 73%. Firmei SECOL i se comunicase chiar, în aprilie 2019, programul de lucrări pentru anul în curs. Nu s-a întâmplat însă nimic, pentru că antreprenorul nu şi-a trimis oamenii pe şantier.
Pentru anul 2019 fuseseră alocați, inițial, 11 milioane de lei pentru continuarea lucrărilor de pe DN 55. Ulterior, alocarea bugetară s-a diminuat la 3,5 milioane de lei. Suficient măcar pentru consolidarea podului de la Malu Mare, dar degeaba. El a rămas în același stadiu de degradare.
DN 55 Craiova – Bechet. Ce se va întâmpla în 2020?
Pe lângă podul de la km 11, SECOL mai avea de lucru și la podurile de la Făcăi, Secui, Murta şi Sadova. Plus să construiască un pod nou peste canalul de la Bratovoeşti. Nu s-a mai făcut însă nimic în 2019.
Ce se va întâmpla în 2020 cu drumul Craiova – Bechet? Se vor finaliza, în sfârșit, lucrările rămase de executat? Va fi consolidat până la urmă podul de la Malu Mare? Sunt întrebări la care numai DRDP Craiova poate oferi un răspuns. GdS a încercat să afle punctul de vedere al Direcției privind lucrările de pe DN 55, însă administratorul drumului nu a oferit, încă, un răspuns.