6.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDolj: 647 de copii ar putea primi infrastructură digitală

Dolj: 647 de copii ar putea primi infrastructură digitală

Fundaţia World Vision România a demarat o campanie de strângere de fonduri pentru a pregăti şcolile, elevii şi profesorii din mediul rural pentru redeschiderea şcolilor în toamnă. Astfel, aproximativ 6.000 de copiii şi 100 de profesori din 80 de comunităţi nevoiaşe de la sate ar putea primi infrastructură digitală şi 27 de şcoli şi grădiniţe ar putea fi modernizate. La nivelul județului Dolj, 647 de copii și 34 de profesori din 9 comunități nevoiașe sunt luați în calcul pentru infrastructură digitală și 8 școli și grădinițe pentru modernizare.

Campania World Vision România vine la sfârşitul unui an şcolar marcat de pandemia de coronavirus, în care şcolile din mediul rural sunt complet nepregătite pentru toamnă, starea lor fiind una critică: clădiri, spații de învățare și spații sanitare neadecvate, infrastructură digitală precară, lipsă de dotări şi materiale didactice moderne.

Persoanele care vor să-i sprijine pe copiii de la sate care vor să continue să înveţe, însă ar putea fi lăsaţi în urmă pentru că nu au resurse, pot să doneze fie prin SMS la 8864 cu textul SPERANŢĂ (cost 4 euro), fie direct pe site-ul campaniei – https://worldvision.ro/implica-te/proiecte-fundraising/daruieste-educatie/, unde se poate dona orice sumă.

România offline: Cum arată digitalizarea la sate

  • Cifrele arată clar că decalajul dintre școlile de la sat și cele de oraș rămâne unul profund. Sărăcia și excluziunea socială sunt de două ori mai mari la sate față de orașe. Echipamentele digitale existente sunt insuficiente în școli, iar România ocupă unul dintre ultimele locuri ale clasamentului european în ceea ce privește digitalizarea. Conform datelor din Raportul de bunăstare a copilului din mediul rural (World Vision Românnia, 2018), 62% dintre gospodăriile de la sat aveau conexiune la internet, iar 58%, aveau computer sau laptop. 96% dintre respondenți afirmau că au telefon mobil, însă nu este neapărat vorba despre smartphone-uri.
  • 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional (ex. laptop, tabletă, desktop) pentru școala (IRES, 2020)

Starea şcolilor din mediul rural, în cifre

  • Conform datelor oficiale, 1200 de şcoli nu aveau toalete corespunzătoare la sfârşitul anului 2019.
  • Conform unei anchete realizată de echipa Băncii Mondiale, în colaborare cu Ministerul Educației Naționale, în 2018 20% dintre unitațile școlare NU aveau autorizație sanitară de funcționare sau erau în curs de autorizare, 1 din 6 școli din România NU avea acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă, școli concentrate în general în zone rurale, iar 42% dintre clădirile în care funcționează școli sunt amplasate în zone cu risc seismic ridicat, iar aproximativ 30% dintre aceste clădiri au fost construite înainte de 1963.
  • Conform aceleiaşi anchete, 2.197 de școli din România, în care studiază un număr total de 228.420 de elevi nu au sisteme centralizate de încălzire, peste 25% din școlile din România, cu precădere cele din zonele rurale, utilizează sobele ca principală sursă de încălzire,  iar 72% dintre școlile care se încălzesc cu sobe sunt amplasate în zonele rurale, în special în zona Moldovei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS