1.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateS-a decis: Piaţa Brestei, transformată în garaj

S-a decis: Piaţa Brestei, transformată în garaj

După ce piaţa s-a dovedit un eşec, autorităţile au vrut s-o transforme în sală de box. Între timp însă, piaţa a ajuns o groapă de gunoi. Consilierii au decis joi s-o dea RAADPFL pentru a fi transformată în garaj. Unii consilieri locali nu au fost de acord spunând că zgomotele utilajelor vor deranja locatarii din zonă.

Consiliul Local (CL) Craiova a aprobat în şedinţa de joi transmiterea fostei pieţe din strada Brestei către Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Fondului Locativ (RAADPFL), care o va folosi ca garaj pentru utilaje. Iniţial, autorităţile locale au realizat în locaţia respectivă o piaţă agro-alimentară în care au investit circa un milion de lei în 2007. Acolo ar fi trebuit să fie magazine pentru vânzarea produselor lactate şi 60 de mese pentru desfacerea produselor agricole.

Piaţa nu a funcţionat însă cu adevărat niciodată, iar din când în când spaţiul a fost folosit pentru sacrificarea şi vânzarea mieilor. Deranjaţi de gălăgie şi miros, locatarii au cerut să nu se mai taie miei acolo. Ulterior, locaţia a fost preluată de Sport Club Municipal (SCM), care intenţiona să amenajeze acolo o sală de box. Ideea nu s-a materializat însă, şi GdS a observat că sub administrarea SCM locul devenise o adevărată groapă de gunoi. Cu timpul, halele destinate comercianţilor de produse agro-alimentare au fost transformate în garaje de către locuitorii blocurilor învecinate.

În şedinţa de joi, unii consilieri au ridicat problema noii destinaţii a fostei pieţe.
“Piaţa Brestei este un eşec al actualei administraţii. S-a transformat într-o groapă de gunoi. Ştiu că s-a creat disconfort. Este clar că trebuie făcut ceva cu acel amplasament, dar mi se pare o idee cu atât mai proastă să mutăm RAADPFL acolo, pentru că din nou vom crea disconfort. Cred că se poate găsi o altă soluţie. Nu putem să rezolvăm o problemă creând alta în locul ei”, a spus consilierul PNL Flasvius Sirop.

RAT ar trebui eficientizată

Tot în şedinţa de joi, a fost votat şi punctul referitor la modificarea redevenţei pe care RAT SRL, societatea de transport local, o plăteşte oraşului pentru concesionarea mijloacelor de transport cumpărate de municipalitate. Suma totală a ajuns la 14,3 milioane lei, adică 12,5% pe an din valoarea bunurilor concesionate. RAT vrea o redevenţă de maximum 3% pe an.  Suma a rezultat prin împărţirea valorii de inventar a bunurilor la 25 de ani, cât este considerată perioada de amortizare a acestora.
Punctul l-a nemulţumit pe consilierul ALDE Dumitru Mănescu. “Ni se aduce argumentul că la Cluj redevenţa este mai mică. Păi noi ne comparăm cu Clujul? Când o să avem veniturile Clujului o să ne comparăm cu Clujul. Dacă ar fi avut la bază o reorganizare, o eficientizare a activităţii, aş fi fost de acord cu această scădere a redevenţei” , a spus acesta.

La rândul său, primarul Mihai Genoiu susţine că reducerea redevenţei nu înseamnă creşterea subvenţiei către RAT. “Conform legislaţiei, noi avem obligaţia să facem o compensaţie a cheltuielilor atunci când cheltuielile depăşesc veniturile. Trebuie să asigurăm un profit de 3,5%. În momentul în care această redevenţă este foarte mare şi în compensare noi trebuie să plătim o compensaţie foarte mare. În valoare absolută sumele rămân la fel. Scade redevenţa, scade şi compansaţia. Nu vom mai lucra cu cifre foarte mari”, a afirmat primarul, care a fost de acord că RAT trebuie eficientizată.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS