-1.1 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAdministratieConsiliul Județean Dolj și-a făcut update

Consiliul Județean Dolj și-a făcut update

Doljenii nu trebuie să mai aștepte pentru obținerea sau depunerea unor documente la ușile instituțiilor publice. De astăzi, CJ Dolj are un site nou, unde poate fi accesată și platforma ePortal, prin care oamenii pot participa activ la inițiativele și proiectele depuse de CJ Dolj și, totodată, pot veni și cu propriile propuneri.

Tot aici, ei pot depune solicitări, pot verifica, elibera și depune anumite documente. Este vorba de Proiectul SPED – Simplificarea Procedurilor prin Eficientizare și Digitalizare la CJ Dolj, accesat în 2019, în valoare de 2,3 de milioane de lei, prin care administrația județeană speră să se apropie de cetățeni. De asemenea, principala activitate a proiectului o reprezintă și arhivarea și încărcarea electronică a 93 de mii de dosare, care vor fi urmate de încă 30 de mii.

,,Este un debut pentru tot ce înseamnă digitizare, tehnici noi și o apropiere de cetățean. În 2019 semnam Proiectul SPED – Simplificarea Procedurilor prin Eficientizare și Digitalizare la CJ Dolj. Avem un rezultat al acestui proiect și anume un nou portal, un nou site pentru Consiliul Județean și o platformă care face ca emiterea unor acte administrative pentru cetățeni să fie la îndemâna fiecăruia. Este valabilă de oriunde o accesezi și sperăm să fie ca o apropiere între administrația județeană și cetățenii județului Dolj. Un proiect de 2,3 milioane de lei, care s-a derulat pe 28 de luni și presupune ca principală activitate retrodigitizarea și arhivarea a 93 000 de dosare la nivelul Consiliului Județean și toate direcțiile subordonate. Aplicații electronice pentru evaluare, management intern și administrarea documentelor. Avem o întreagă platformă și pentru circuitul documentelor în cadrul CJ”, a spus Cosmin Vasile, președintele CJ Dolj.

Scăpăm de celebrul dosar cu șină

Platforma poate fi accesată de oriunde, chiar și din străinătate, și reprezintă un prim pas pentru a scăpa de dosarul cu acte, dar și de timpul pierdut la ușile instituțiilor sau direcțiilor locale.

,,De asemenea, vorbim și de două aplicații care zicem că ne apropie de cetățeni: un portal web pentru posibilitatea de a depune și obține online o serie de documente. Acestea să poată fi obținute de fiecare, doar accesând acest portal. La fel și emiterea de către CJ să fie tot electronic, pe bază de semnătură electronică. În felul acesta oricine, chiar dacă locuiește sau este rezident în județ sau poate este plecat în altă țară, poate să ceară aceste documente Consiliului, iar acesta să le emită fără ca persoană respectivă să se deplaseze și să vină cu celebrul dosar cu șină”, a spus Cosmin Vasile.

La ce documente au acces oamenii prin ePortal?

Prin intermediul platformei eportal.cjdolj.ro, cetățenii interesați pot solicita, obține sau depune următoarele documente:


●certificate de urbanism
●avize pentru certificate de urbanism
●înștiințare privind începerea lucrărilor de construire/ desființare
●înștiințare privind terminarea lucrărilor de construire/ desființare
●cerere de eliberare a documentelor de urbanism din arhivă (duplicate)
●prelungiri ale valabilității cer!catelor de urbanism
●prelungiri ale valabilității autorizațiilor de construire/ desființare
●cerere de sistare a lucrărilor
●avize de oportunitate
●avize pe documentații de urbanism
●certificat de edificare a construcției
●acord prealabil pentru executarea de lucrări în zona drumurilor județene.
Cetățenii pot trimite inițiative proprii către CJ Dolj

Tot în cadrul platformei, cetățenii pot vota proiectele pe care administrația publică le are sau pot veni chiar ei cu inițiative. De asemnea, pot să critice sau să îmbunătățească proiectele depuse de CJ Dolj.

Astfel, administrația județeană obține și un feedback din partea oamenilor.

,,Acest moment marchează modernizarea și adaptarea administrației publice județene prin acest proiect de digitalizare și eficientizare. Vorbim și de lansarea noului site al CJ Dolj și a portalului de servicii electronice prin care relația dintre cetățean și instituție va fi simplificată prin instrumentele specifice utilizatorului, fie că vorbim de participarea la dezbateri publice, la consultări publice, la obținerea de documente online și multe altele care se află la un click distanță.

Astfel, administrația publică județeană se aliniază administrațiilor europene prin aceste măsuri care sunt necesare în această perioadă Covid-19, care a modificat interacțiunile umane și profesionale. Direcția de Imagine prin Biroul de Informatică s-a implicat alături de celelalte direcții în inițierea și derularea acestui proiect, având ca scop simplificarea procedurilor birocratice și eficientizarea accesului la informații, crearea unui interfețe în friendly, indiferent de dispozitivul folosit în accesarea site-ului Consiliului Județean. Am convingerea că pașii pe care noi îi vom face în derularea proiectului vor fi ca un exemplu de bună practică și necesare implementării unei reguvernări la nivel local”, a spus Larisa Răducan, director Imagine CJ Dolj.

În cadrul proiectului s-au făcut și economii, care vor fi investite în dezvoltarea unei strategii de turism

Astfel, prin acest proiect, CJ Dolj intră în topul primelor cinci instituții din țară, atât în ceea ce privește numărul de documente arhivate, dar și în ceea ce privește accesul cetățenilor la informații. Consiliul Județean a scanat și încărcat până acum 93 de mii de documente din arhivă și urmează să se mai ocupe de încă 30 de mii de dosare.

,,Suntem în primele cinci instituții din țară, atât ca număr de acte administrative pe care o să începem să le emitem electronic, cât și accesul direct pe care îl au cetățenii la informații. Dacă e petiție poate să o depună și primește răspuns și prin sms, și prin telefon și prin email. Ideea este că le pot depune de oriunde. De asemenea, tot ce înseamnă digitizarea și arhivarea documentelor mult mai ușor decât să căutăm prin arhive. 93 000 de dosare au fost scanate și încărcate, urmează încă 30 de mii de dosare.

Acesta e doar un început. În urma licitației pe aceste proiecte a rezultat și o economie, pe care programul ne-a permis să o direcționăm către o altă achiziție publică. Astăzi, am lansat caietul de sarcini, ca din economiile acestui proiect să lansăm spre achiziție Strategia pentru dezvoltarea Turismului în județul Dolj. Este pentru prima dată când CJ face o asemenea strategie pentru județ. Să sperăm că o să avem un consulta foarte bun și împreună cu opinia publică și agențiile de turism să avem pentru următorii 5 ani o strategie și pentru dezvoltarea turismului în județul nostru”, a mai spus președintele CJ.

Noul site al CJ Dolj este disponibil în cinci limbi străine și este ușor de accesat și de către persoanele cu dizabilități. De asemenea, de mâine vor exista și tutoriale care să ajute cetățenii să folosească site-ul și noile aplicații.

Marina Andrei

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS