Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, s-a aflat joi la Craiova și a criticat stadiul la care se află lucrările pe Tronsonul I al Drumului Expres Craiova Pitești. Chiar dacă este cel mai mic tronson, de 17,7 kilometri, se pare că lucrurile merg cu încetinitorul.
Mai puțin de 45% din Tronsonul I este gata
Sorin Grindeanu a lăudat constructorul de pe Tronsul II și III, care este în grafic cu lucrările. Însă, a vorbit în termeni duri despre constructorul de pe Tronsonul I, firma Tirenna Scavi. Vicepremierul a făcut un apel public căstre Tirenna Scavi să tureze motoarele la maximum și să respecte termenul contractual. „Suntem optimiști că in prima jumătate a anului 2022, Tronsonul II va fi dat in folosință. Acest tronson reprezintă inclusiv variantele ocolitoare pentru Bals si Slatina, ceea ce înseamnă foarte mult pentru scurtarea timpului de deplasare de la Craiova spre Bucuresti. Mobilizarea constructorului, care este același pentru Tronsoanele II, III si IV, este una care sperăm să se mențină. În schimb, vreau să fiu foarte direct legat de Tronsonul I, cel care a început primul. Ritmul nu este unul care să mă mulțumească.
S-a ajuns doar la un procent de până în 45%. Termenul de finalizare este sfârșitul anului 2022. Eu aș face un apel să ia foarte în serios termenul de finalizare. S ă țină ritmul astfel încât să se înscrie în contract. Nu mă ascund, nu am de ce. Este același constructor care se ocupă si de varianta ocolitoare la Timișoara. Și acolo lucrurile sunt așa cum sunt. Asa că i-as transmite cât se poate de direct că mi-aș dori ca, pe parcursul acestui an, să existe mobilizarea necesară astfel încât să ne înscriem în termenii contractului“, a declarant Sorin Grindeanu.
Grindeanu: „Mi-aș dori ca aceste întârzieri să nu devină o practică“
Sorin Grindeanu a continuat criticile la adresa constructorului de pe Tronsonul I al Drumului Expres Craiova-Pitești. El a spus că acesta se ocupă și de centura ocolitoare de la Timișoara. Iar lucrările de acolo mers la fel de prost.
„În momentul în care câștigi un contract, care nu e pe muncă patriotică, e pe bani, și nu putini, ai si anumite clauze în contract care prevăd situații neprevăzute. Dar poziția mea este legată de faptul că nu mi-aș dori ca aceste întârzieri să devină o practica, având experiența de sâmbătă, când am fost să văd centura Timișoarei. Și acolo este un procent cam tot de 45%. Acolo termenul de finalizare este și mai mic pentru că ar trebui să îl dea în folosință în martie 2022. Iar acest lucru este imposibil. Pentru tronsonul I termenul este finalul lui 2022. Eu aș vrea sa țină cont că acum suntem cu un an înainte de termen si aș vrea să știe că dorința noastră este să se mobilizeze foarte bine în acest an și să termine“, a mai adăugat vicepremierul.
Studiul de fezabilitate pentru Craiova-Lugoj durează „doar“ patru ani
Grindeanu a adus în discuție și Drumul Expres Lugoj-Craiova. Acesta a ținut să specifice că guvernul de la începutul anului 2021 a semnat pentru o perioadă exagerat de mare a Studiului de Fezabilitate al acestui proiect. „Legat de Drumul Expres Lugoj-Craiova, vreau să vă fac un anunț. La începutul acestui an, când nu eram titularul acestui minister, s-a scos caietul de sarcini pentru Studiul de Fezabilitate pentru acest drum cu un termen de patru ani. Asa s-au făcut lucrurile din păcate. Noi vom încerca să găsim soluții pentru scurtarea acestui termen de patru ani, doar pentru un studiu de fezabilitate. Si mai sunt exemple. Ploiești – Brasov, SF plus proiectare, 6 ani. Aceste lucruri trebuie să se știe. După ce se va încheia perioada de licitație, vom încerca sa scurtăm aceste perioade atât de lungi, de neînțeles”, a mai spus Sorin Grindeanu.
Premierul Ciucă vrea modernizarea căilor ferate
Premierul Nicolae Ciucă, prezent și el la Craiova, a subliniat importanța investițiilor în proiecte de modernizare a căilor ferate.
„Partea feroviară este foarte importantă si sunt deja proiecte pentru reabilitarea căii ferate între Craiova si Bucuresti. Trebuie să menționez că imi voi aduce mereu aminte că atunci când am fost la Uzina Ford am primit mesaj din partea conducerii că este nevoie de reabilitarea căii ferate dintre Craiova si Curtici. Pe acolo se face aprovizionarea cu piese si echipamente, dar si partea de export. Iar viteza de deplasare este una greu de acceptat pentru timpul pe care îl trăim. Ca atare, este o serie întreaga de nevoi si timpul nu cred că mai poate să stea în loc până noi ne hotărâm să demarăm aceste proiecte. Cred că printr-un management mai bun, printr-o monitorizare mai bună și prin activități de coordonare si control la nivelul ministerului, la nivelul autorităților locale, partea aceasta de colaborare și punere de comun acord a întregii activități, pot să asigure îndeplinirea la timp a obiectivelor”, a spus Nicolae Ciucă, premierul României.
Citește și: Va fi gata Tronsonul I al Drumului Expres Craiova-Piteşti în 2022?