3.4 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAsfaltul de pe pasajul suprateran, ciuruit în zona liniei de tramvai

Asfaltul de pe pasajul suprateran, ciuruit în zona liniei de tramvai

Pasajul suprateran din centrul Craiovei are din nou probleme. Pe o lungime considerabilă, asfaltul s-a măcinat foarte mult, exact pe lângă liniile de tramvai. Nu este prima dată când se întâmplă acest lucru, însă acum arată mai rău ca niciodată

Construcţia din centrul oraşului, care a fost gândită să fluidizeze traficul, începe să se degradeze considerabil. Asfaltul de pe lângă linia de rulare a tramvaiului se macină văzând cu ochii şi deja s-au format şanţuri lungi. Stratul de asfalt este atât de degradat încât ai impresia că linia de rulare se va desprinde în curând.

Câţi bani a înghiţit pasajul suprateran şi ce probleme a mai avut

Pasajul sprateran a fost construit în 2012 şi a înghiţit în jur de 43 de milioane de euro. Banii au fost obţinuţi de la Uniunea Europeană. Ulterior, au apărut mai multe probleme. SCT București a fost firma care a construit pasajul, însă în 2015 a intrat în insolvenţă. La patru ani distanţă de la construirea pasajul, în 2016, au început primele probleme serioase. GdS descoperea, în 2016, că de pe unul dintre pilonii de susținere ai pasajului a început să cadă tencuiala, din cauza unui compensator care forța în piciorul podului.

La vremea respectivă, Primăria Craiova a făcut o comisie, care a decis desprinderea șuruburilor și a tuturor compensatoarelor. Iniţial s-a crezut că acele compensatoare s-ar fi contractat din cauza gerului. Asta ar fi dus la deteriorarea tencuielii de pe pilonul de susținere. Apoi, s-a constatat că acele compensatoare care ar trebui să reţină trepidațiile pasajului, în caz de seism, fuseseră montate greșit. Concret, pe doi dintre pilonii de susținere ai pasajului suprateran, patru dintre acele compensatoare au fost poziționate greșit de către constructor.

Reparaţia, după doi ani

Problema era că, între timp, constructorul pasajului intrase în insolvență și nu mai putea remedia defecțiunea cauzată, în ciuda faptului că recepția lucrărilor fusese făcută în 2012, deci cu patru ani înainte de descoperirea disfuncționalității compensatoarelor. Abia la doi ani de la depistarea problemei, abia în august 2018, compensatoarele pasajului au fost montate corect, iar șuruburile au fost strânse și la restul compensatoarelor, potrivit primăriei. Municipalitatea a motivat că a fost nevoie de o perioadă mai lungă de timp pentru această operațiune, întrucât compensatoarele au fost trimise în Italia, la firma care le-a produs, pentru a suferi reglaje suplimentare.

Măcinarea asfaltului se repetă

De asemenea, nu este pentru prima dată când asfaltul din zona liniei de tramvai de pe pasajul suprateran se macină. În 2017 s-a întâmplat aceeaşi situaţie. Asfaltul a fost cârpit, însă acum e făcut din nou praf. Cel mai probabil din cauza greutăţii tramvaiului. În momentul în care trece tramvaiul pe porţiunea cu asfaltul măcinat pe lângă linia de rulare, se aude un zgomot destul de puternic şi tramvaiul trepidează. Cu toate acestea, de-a lungul timpului nu s-a găsit o soluţie pentru ca asfaltul din acea zonă să nu se mai distrugă.

Primăria Craiova spune că va interveni în acest an pentru reparaţii, însă nu precizează o dată la care vor începe lucrările. „Pe pasajul suprateran se va interveni în acest an. Avem în acest moment în lucru un studiu pentru a vedea ce intervenţii sunt necesare. În funcţie de acest studiu vom bugeta lucrările. Pasajul a fost recepţionat. Lucrări pe pasajul subteran au fost făcute doar în perioada garanţiei, de către constructor. Până în acest moment primăria nu a efectuat nicio lucrare. De aceea s-a comandat acest studiu pentru a ne spune specialiştii ce lucrări sunt necesare“, au declarat reprezentanţii municipalităţii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS