5.5 C
Craiova
duminică, 17 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDrumul melcului pe Tronsonul I Craiova-Piteşti

Drumul melcului pe Tronsonul I Craiova-Piteşti

Lucrările de pe Tronsonul I al Drumului Expres Craiova Piteşti par că merg cu încetinitorul. Chiar dacă lucrarea este una de amploare şi este imposibil să se vadă progrese semnificative de la o săptămâna la alta, joi până la ora 12.00 totul stătea pe loc, iar activitatea de pe şantierul Tronsonului I părea pe linie moartă.

Gazeta de Sud a mers ieri în câteva puncte ale şantierului Tronsonului I al Drumului Expres Craiova-Piteşti, iar întreaga activitate bătea pasul pe loc. La începutul acestui şantier, în intersecţia cu strada Teilor şi Centura de Nord a Craiovei, în jurul orei 11.00 era o echipă de muncitori care stăteau strânşi într-un loc, însă niciunul nu avea o activitatea anume şi nici nu erau folosite utilaje. Mai târziu, la o oră distanţă, cu toţii dispăruseră, însă utilajele erau tot parcate, niciunul nu se mişca. Am urcat spre Gherceşti, pe lungimea săpăturilor făcute pentru Drumul Expres. Pe câţiva kilometri distanţă erau, doar într-o singură zonă, alte câteva utilaje parcate. Singura mişcare pe care am văzut-o era descărcarea de fier-beton cu ajutorul unui utilaj. În rest, nimeni nu făcea nimic.

La Robăneşti, aproape pustiu

Am ajuns şi în celălalt capăt al şantierului, care se află la Robăneşti. O mulţime de utilaje şi rabe erau parcate într-o curte închisă cu plasă de sârmă. Această parcare este amenajată chiar în apropierea pilonilor podului care va fi construit în zonă. Toate utilajele erau parcate. Doar câţiva oameni, care puteau fi număraţi pe degetele de la o mână făceau, cel mai probabil, beton. În acea parcare există şi o staţie pentru beton care făcea zgomot, semn că era pusă în funcţiune. În rest, alţi muncitori care să facă ceva nu existau. Totul părea încremenit. Nimic din această zonă a şantierului nu te trimitea cu gândul că se lucrează intens pentru ca lucrarea să fie terminată în decembrie 2022.

CNAIR încă susţine că totul este în grafic

Tronsonul I al Drumului Expres Craiova-Piteşti, care măsoară 17,7 kilometri, ar trebui să fie finalizat până la sfârşitul acestui an. Însă, în acest moment nu s-a ajuns nici măcar la jumătatea lucrărilor, chiar dacă acestea au început în 2019. La cum arată lucrurile pe şantier, sunt slabe şanse ca Tirrena Scavi, firma care se ocupă de lucrări, să recupereze atât de mult, iar în maxim nouă luni să lucreze mai mult decât a făcut din toamna lui 2019 până acum. Cu toate acestea, CNAIR laudă Tirrena Scavi şi spune că deşi trebuia să reia lucrările după perioada iernii, adică la 1 martie 2022, firma a lucrat şi în ianuarie şi februarie.

„Stadiul fizic al Tronsonului I este de 44,47%. Conform programului de execuție, Antreprenorul trebuia să reia lucrările la capacitate maximă după perioada de iarnă, începând cu data de 01.03.2022. Însă, și în perioada ianuarie – februarie, au fost executate lucrări, înregistrând un progres fizic de aproximativ 2%. Lucrările se execută în conformitate cu Programul de Execuție, până în prezent nefiind înregistrate întârzieri sau blocaje care să conducă la prelungirea finalizării lucrărilor“, au declarat reprezentanţii CNAIR.

Cum s-a lucrat până acum şi cât trebuie să se recupereze

Dincolo de optimismul CNAIR, modul în care au evoluat lucrările pe Tronsonul I arată că nu ar trebui să ne facem mari speranţe. Anul trecut, la sfârşitul lunii iunie, stadiul lucrărilor pe acest segment era de 27,29%. La momentul acela, reprezentanţii CNAIR au spus că au fost câteva probleme legate de întârzierea unor autorizaţii. Ei mai spuneau că totul a fost pus la punct şi că lucrările se vor desfăşura la capacitate maximă. De asemenea, au precizat că situl arheologic descoperit pe şantier nu a încurcat deloc lucrările şi că nu au existat întârzieri din cauza lui. La finalul anului 2021, stadiul lucrării era la 42,75%.

Aşadar, în jumătate de an, s-a mai făcut doar 15,46% din lucrare. Aşa cum a menţionat CNAIR, din ianuarie şi până acum s-a ajuns la 44,47 din lucrare. Adică în două luni s-a mai lucrat doar 1,72%. Dar CNAIR susţine că acest procent a fost un fel de „bonus“ fiindcă în perioada de iarnă nu trebuia să se lucreze. Însă, dacă ne gândim cât de blândă a fost această iarnă, s-ar fi putut lucra la turaţie maximă în ianuarie şi februarie.

Trăgând linie, în acest moment ar mai fi de făcut încă 55,53% din lucrare, în doar nouă luni. Dacă se va lucra în acelaşi ritm ca în cele şase luni (iunie-decembrie) din 2021, când s-a atins doar un procent de 15,46%, în nouă luni se va reuşi doar un procent 23,19%. Ar rămâne în aer mai bine de 32% din lucrare. Aşadar, finalizarea lucrărilor Tronsonului I pare imposibilă până în decembrie 2022. Ne rămâne doar să sperăm în minuni!

Tronsonul II, aproape gata

Singura veste bună este că Tronsonul II Balș – Slatina, este aproape gata. Acesta are o lungime totală de 39,85 kilometri şi este împărţit în două loturi. Este vorba despre Balş – Piatra Olt (18,5 km) și Piatra Olt – Slatina (21,35 km). „Stadiul fizic al Tronsonului 2, Lot 1, este de 93.46%. Conform contractului, data de finalizare este mai 2022. Stadiul fizic al Tronsonului 2, Lot 2 este de 95.08%. Conform contractului, data de finalizare este iunie 2022“, au precizat reprezentanţii CNAIR.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS