5.3 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAmenzi de peste 100.000 de lei la două hipermarketuri din Craiova

Amenzi de peste 100.000 de lei la două hipermarketuri din Craiova

Kaufland şi Auchan sunt singurele hipermaketuri din Craiova amendate de Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud-Vest Oltenia, în 2021 şi 2022. În aceste două hipermaketuri, CRPC a găsit mai multe nereguli, iar amenzile au fost pe măsură.

Atât anul trecut, cât şi de la începutul acestui an, hipermaketurile Auchan şi Kaufland din Craiova sunt singurele amendate de comisarii de la Protecţia Consumatorului. Ambele magazine au primit amenzi ce totalizează 107.000 de lei. „În anul 2022, în urma controalelor întreprinse în hipermarketurile din Craiova, instituţia noastră a aplicat trei amenzi contravenţionale. În anul 2021, s-au aplicat 10 amenzi contravenţionale. La Kaufland Romania Snc au fost aplicate amenzi în valoare de 55.000 lei. De asemenea, la Auchan Romania Srl au fost aplicate amenzi în valoare de 52.000 lei“, au precizat reprezentanţii CRPC Regiunea Sud-Vest Oltenia.

Ce nereguli au fost găsite în hipermarketuri

Comisarii care au mers în control au constatat că aceste două hipermaketuri încălcau mai multe prevederi legale. „Cele mai frecvente nereguli constatate în hipermarketuri au fost: neconcordanţa între preţul afişat la raft şi cel de la casa de marcat, lipsa produsui de referinţă, deficienţe de etichetare, produse nesigure, nerespectarea compoziţiei fibroase“, a mai transmis CRPC.
Nici restaurantele din Craiova nu au scăpat de verificări. De la începutul acestui an, în restaurantele din Craiova, OPC-Dolj a aplicat un numär de 9 amenzi contravenţionale. În anul 2021, s-au aplicat 12 amenzi contravenţionale. Numai în luna februarie a acestui an, în urma mai multor verificări, 7 din 11 restaurante din centrul Craiovei au fost închise temporar imediat.
„Deficienţele constatate în restaurante au fost lipsa autorizaţiei de funcţionare, practici comerciale înşelătoare, abateri privind menţionarea alergenilor. Totodată, au fost descoperite produse şi proceduri nesigure, depozitare necorespunzătoare, produse comercializate în afara termenului de valabilitate sau făra a avea menţionat pe etichetä termenul de valabilitate, lipsă afişare preţ, etc“, au spus reprezentanţii Protecţiei Consumatorului.

Cum se face o sesizare şi ce trebuie să conţină

ANPC recomandă ca petiţiile să fie adresate prin sistemul de înregistrare on-line – Formular de sesizare – din pagina www.anpc.gov.ro, direct structurilor teritoriale pe raza cărora se află entitatea reclamată. Nu înainte ca reclamantul să se adreseze, pentru început, operatorului economic şi S.A.L. Petiţiile trebuie să conţină informaţii referitoare la produsul sau serviciul reclamat şi datele care să permită identificarea operatorului economic. De asemenea, trebuie anexate documentele probatorii (bon fiscal, factură, chitanţă, etc.). Inclusiv petiţiile transmise prin e-mail trebuie să cuprindă datele de identificare a petentului, adresa de e-mail fiind insuficientă.
Pentru formularea în scris a petiţiei, la sediul structurii teritoriale, se solicitä petentului să completeze datele din Fişa de sesizare/reclamaţie, plus detalii legate de contactarea de către petent a operatorului economic. Petiţiile înregistrate la A.N.P.C. (Autoritatea Centrală) se transmit prin intermediul poştei electronice structurilor teritoriale, acestea informând petiţionarii.

Citeşte şi: Paradă de laude online pentru 18,5 kilometri din Drumul Expres. PSD și PNL s-au întrecut în asumarea proiectului

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS