Primăria Municipiului Craiova, prin Direcţia de Evidenţă a Persoanelor, a anunțat că, începând cu data de 03.01.2023, preluarea cererilor de eliberare a actelor de identitate prin Ghișeul Unic de Evidență a Persoanelor, precum și a cererilor depuse în cadrul compartimentului „Eliberări acte stare civilă” se va realiza numai în baza programărilor telefonice și online.
Astfel, pentru a veni în sprijinul cetățenilor, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor a alocat două numere de telefon dedicate pentru programările telefonice pe linie de evidență a persoanelor și stare civilă (eliberare a certificatelor (duplicate)/extraselor multilingve de naștere, căsătorie și deces, precum și a Anexei 9), după cum urmează:
- pentru depunerea cererilor de eliberare a actelor de identitate, programările se vor face la numărul de telefon : 0351/451886;
- pentru depunerea cererilor de eliberare a certificatelor (duplicate)/extraselor multilingve de naștere, căsătorie și deces precum și a Anexei 9 (dovadă stare civilă), programările se vor face la numărul de telefon: 0351/451885.
De asemenea, începând cu data de 03.01.2023, programările pentru depunerea cererilor de eliberare a actelor enumerate mai sus, se vor putea face și online pe site-ul Direcției de Evidență a Persoanelor – www.spcepcv.ro.
Măsura vine ca urmare a implementării, în cursul anului 2023, a proiectului ”Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (SIIEASC), cu impact asupra soluționării cu celeritate a cererilor cetățenilor români și străini ale căror acte și fapte de stare civilă sunt înregistrate în România, precum și a proiectului privind eliberarea cărții de identitate electronice, având scopul de a veni în sprijinul cetățenilor care se adresează Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor, pentru reducerea timpilor de așteptare și evitarea aglomerației.