România are oficial circa 40 de kilometri de drum expres veritabili. Asta, după ce anul trecut s-a deschis traficul pe bucata din DEx12 care ocolește Balșul și Slatina. Acum, în 2023, încă un tronson din Drumul Expres DEx12 Craiova – Pitești va fi gata până la final de an. La capătul dinspre Colonești va fi organizată o descărcare provizorie până când lotul următor va fi gata la anul.
Tronsonul 3 care măsoară circa 31,7 km va fi gata până la finalul anului, iar circulația va fi deschisă cu o descărcare provizorie la Colonești, acolo unde drumul expres va trece pe sub DN65, potrivit hotnews.ro.
Constructorul pe cele două loturi este asociația de firme românești conduse de UMB.
Pe tronsonul 3 (Valea Mare-Colonești), lucrările au depășit deja 70%
„Pe tronsonul 3 (Valea Mare-Colonești), în lungime de 31,75 km lucrările avansează într-un ritm bun și au depășit deja 70%. Constructorul face toate demersurile necesare pentru deschiderea circulației până la sfârșitul anului acesta (înainte de termenul contractual)”, spune Cristian Pistol, șeful CNAIR care a verificat șantierul.
„Tronsonul va avea asigurată o descărcare provizorie în DN65 la Colonești, pentru ca majoritatea acestuia să fie folosită”, spune Pistol.
Finalizare probabilă: final 2023 / început 2024
Tronsonul 4 (Colonești-Oarja-Pitești), stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 25%
„Tronsonul 4 (Colonești-Oarja-Pitești), în lungime de 31,82 km trebuie finalizat și dat în circulație anul viitor. La ora actuală stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 25%”, spune Pistol.
Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 3 – Slatina (Valea Mare) – Colonești
Lungime: 31,75 km
Descriere: 2x(2×3,5) m / Acostamente 2×1,5 m / Banda mediana 3,00 m
Constructor: SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
Valoare: 670 mil lei (estimată la licitație: 999 mil lei)
Stadiu (aprilie 2023): 70%
Finalizare probabilă: final 2023 / început 2024
DEx 12 Craiova – Pitești, 121 de kilometri în total
În total, Drumul Expres DEx12 Craiova – Pitești va avea 121 de kilometri lungime, împărțit în patru tronsoane. În prezent, doar pe o treime se poate circula, restul fiind în diferite stadii de realizare.
În vara lui 2022 au fost dat̗i în trafic primii 40 km de drum expres în România aferent̗i Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Pites̗ti.
Tronsonul a fost construit de o asociere condusă de constructorul român UMB, același care acum lucrează și pe Tronsonul 3, dar și pe Tronsonul 4 până la intersecția cu A1 în apropiere de Pitești (lotul 4 are termen de finalizare 2024).
Pe Tronsonul 1 (17,7 km) contractul de 358 mil lei cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat în decembrie 2022 la stadiul de circa 59% din cauza slabei mobilizări în șantier.
Pentru acest tronson CNAIR a scos la licitație finalizarea tronsonului (544 mil. lei valoare estimată, termen de finalizare 18 luni), iar Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – VISIO CONSTRUCTION WORKS SRL a fost desemnată câștigătoare.
Pentru cei 17,7 km, Asocierea și-a asumat că va finaliza lucrările în 18 luni la o valoare de 439,29 milioane de lei făra TVA. Contractul însă nu a fost încă semnat.
Citeşte şi: Trafic feroviar blocat între staţiile Filiaşi şi Gura Motrului