1.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCraiovenii au acces la toate platformele digitale naţionale şi la cele din UE

Craiovenii au acces la toate platformele digitale naţionale şi la cele din UE

Cetățenii din Craiova au posibilitatea, de astăzi, să se autentifice în toate platformele digitale pe care statul român le administrează, dar și să se conecteze la alte platforme digitale guvernamentale din întreaga Uniune Europeană.

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, împreună cu Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), au lansat aplicația mobilă ROeID. Aplicația oferă o modalitate nouă de gestionare a conturilor pentru serviciile publice, toate serviciile digitale fiind accesibile printr-un singur login, potrivit unui comunicat al Primăriei Craiova.
Practic, ROeID asigură identitatea digitală a tuturor cetățenilor României, facilitându-le autentificarea în toate platformele digitale pe care statul român le administrează, dar și conectarea la alte platforme digitale guvernamentale din întreaga Uniune Europeană. O imagine a cărții de identitate, un selfie și un video scurt sunt pașii necesari pentru crearea contului ROeID.

Primăria Craiova, printre primele 5 municipii al cărui portal de servicii electronice este înrolat în ROeID

Primăria Municipiului Craiova se află printre primele 5 municipii din țară al cărui portal de servicii electronice este înrolat în platforma ROeID.

Astfel, în cazul în care nu dețineți cont pe eportal.primariacraiova.ro, dar aveți aplicația ROeID, puteți opta pentru Autentificare cu ROeID. În acest caz, se generează automat un cont nou, cu datele validate de către RoeID.
Portalul de servicii electronice, eportal.primariacraiova.ro, este unul din rezultatele proiectului A.R.C.A. – Accesibilitatea procedurilor administrative prin Reducerea birocrației si digitizare pentru Cetățenii BĂNIEI, implementat în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, finanţat din Fondul Social European (FSE).

Ce este portalul de sevicii electronice?

Un instrument electronic, pus la dispoziția cetățenilor pentru a facilita depunerea de petiții și solicitări online pentru emiterea actelor administrative. Portalul funcționează ca un ghișeu virtual, în cadrul căruia întreaga procedură se realizează online, de la depunerea solicitării până la eliberarea documentului, electronic, validat prin semnătură electronică.

Ce solicitări pot fi depuse?

Pot fi depuse solicitări pentru cel puțin 90 categorii de documente, precum:

-certificat de urbanism, certificat de nomenclatură stradală, PUZ/PUD, certificat recenzat
-autorizații de liber acces în centrul istoric, Parcul N. Romanescu, zona A-B
-autorizații de branșamente la utilități, autorizații de spargere stradă
-acorduri și autorizații pentru agenți economici: acord de funcționare, acord de ocupare temporară a domeniului public, autorizație de alimentație publică
-documente privind registrul agricol
-documente specifice activității de taximetrie: cazier conduită profesională, înscriere pe lista de așteptare
-taxă salubrizare
-obtinere informatii publice Legea nr. 544/2001, Publicare anunț mediu
-solicitare pentru asistare persoane vârstnice, solicitare efectuare anchetă socială, documente din arhiva instituției, petiții
-documente de la ordonatori terțiari de credite și asociații de proprietari: solduri bilanțiere lunare, cerere deschidere credite bugetare, monitorizare număr de posturi și cheltuieli de personal, Anexa 30B-plăți restante, situații financiare anuale, situația elementelor de activ și pasiv ș.a.

Documentele se eliberează electronic?

Da. Documentele vor fi comunicate tot electronic, în cadrul ghișeului virtual din cadrul portalului. Documentele vor fi validate prin semnătură electronică calificată.

Cum se efectuează plata serviciilor?

Pentru efectuarea plăților aferente serviciilor soluția este integrată cu Ghiseul.ro.

Ce este nou față de serviciul de depunere online?

-Formularele sunt predefinite în portal, iar datele personale se autocompletează;
-Portalul permite atât depunerea de solicitări, cât și primirea documentelor, exclusiv electronic;
-În procesul de validare a solicitării, se poate interacționa cu funcționarii printr-un serviciu de chat;
-Se păstrează istoricul solicitărilor;
-Utilizatorii sunt notificați prin sms și email la fiecare schimbare a status-ului solicitării;
-În cazul autorizațiilor/acordurilor emise prin portal, documentele sunt validate și printr-un cod QR pentru verificarea veridicității acestora;
-Utilizatorii beneficiază și de un spațiu virtual privat în cadrul portalului.

Citeşte şi: Poliţia Locală Craiova consumă carburant de peste 27.000 de euro în opt luni

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS