Craiovenii care locuiesc pe strada Râului se plâng de mirosul greu care vine dinspre canalul colector. Acesta este în reabilitare de un an de zile şi din cauză că s-a umblat la casetele prefabricate, iar gurile de acces în casetele vizitabile au rămas deschise, emană un miros greu.
Deranjaţi de miros sunt chiar şi cei care tranzitează zona cu maşina.
Canalul colector de pe strada Râului din Craiova a intrat în reabilitare în urmă cu un an, mai precis pe data de 28.08.2023. Lucrările de aproape 5 milioane de euro erau necesare pentru „stoparea distrugerii părții carosabile și pietonale a străzii Râului“, după cum spuneau reprezentanţii Primăria Craiova la acel moment.
Lucrarea se preconiza a fi executată în 10 luni
Investiția se preconiza a fi executată în 10 luni de la începerea lucrărilor, iar perioada de garanție va fi de 36 luni. De lucrări se ocupă o asociere de firme Umiva Engineering SRL – Bertoni Construct. Valoarea contractului fiind de 20.607.731,88 lei (fără TVA).
Cele 10 luni au trecut şi craiovenii din zonă se întreabă: Când se închide şantierul? Finalizarea lucrărilor însemnând şi dispariţia mirosului pestilenţial care vine dinspre canal.
Într-adevăr, din loc în loc canalul este deschis, lăsând să se vadă apa murdară, preluată din canalizarea oraşului.
La acest moment mare parte din plafonul canalului a fost acoperit cu pământ şi a revenit la forma iniţială de spaţiu verde. Cu o lună în urmă, gazonul de pe Stadionul Oblemenco a fost strămutat aici.
De ce trebuia reabilitat cel mai mare canal colector din Craiova
Canalul colector are o lungime de 5,15 km, pleacă din Balta Craioviţa şi se varsă în Jiu. Acesta se întinde de-a lungul celor două benzi de mers ale străzii Râului. De la intersecţia cu strada Brestei şi până la intersecţia cu strada Popoveni, canalul a fost închis şi casetat cu casete prefabricate de beton armat.
Lucrările de casetare s-au efectuat în perioada anilor 2013-2016. În schimb, tronsonul cuprins între strada Popoveni şi bdul. Romanescu este deschis, necasetat. De-a lungul timpului autorităţile cât şi craiovenii au constatat că strada se prăbuşeşte. În cele din urmă au concluzionat că aceste lăsări ale asfaltului sunt cauzate de canalul colector care este plasat între cele două sensuri de mers. Mai precis, infiltrațiile de apă provenite din canal au compromis artera de circulaţie. Îmbinările dintre casetele de beton ale canalului au cedat și apa s-a infiltrat sub covorul asfaltic și a ros pe unele porțiuni pământul.
Ce trebuia remediat
În urma unei expertizei au ieşit la iveală mai multe deficienţe pe care le are canalul:
Până la închiderea ediţiei reprezentanţii Primăriei Craiova nu au transmis nici un răspuns cu privire la această stare.
Mai trebuie precizat că unul dintre constructori, Bertoni Construct are probleme cu DNA-ul. Firma a derulat, în ultimii șase ani, 28 de contracte cu statul, valoarea acestora ridicându-se la aproximativ două miliarde de euro.