2.3 C
Craiova
vineri, 27 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjImagine de poveste pe Transalpina

Imagine de poveste pe Transalpina

Imagine de poveste surprinsă de drumari pe Transalpina, drumarii gorjeni au surprins în această dimineață curcubeul pe Transalpina, în zona Stațiunii Montane Rânca. O comisie de specialiști va decide marți când va fi reluată circulația rutieră pe cel mai înalt drum din România. În mod cert de săptămâna aceasta se va circula pe Transalpina, șoseaua fiind deszăpezită complet.

Din comisie fac parte prefecții județelor Gorj și Vâlcea, reprezentanți ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, ai secțiilor de Drumuri Naționale Gorj și Vâlcea, precum și salvamontiști, jandarmi montani, cabanieri și polițiști de la Serviciul Rutier. Comisia va ajunge la Rânca în jurul orei 12.00 și va lua o decizie în privința reluării traficului rutier. Transalpina este cel mai vizitat obiectiv turistic din Gorj.

Cea mai înaltă şosea din România

Transalpina [1] (DN 67C) este un drum național din Munții Parâng, în Carpații Meridionali. Este cea mai înaltă șosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m). Drumul face legătura între orașele Novaci din județul Gorj și Sebeș din județul Alba. Fiind un drum montan, este închis pe perioada iernii, scrie Wikipedia.

Transalpina străbate patru județe – Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba – traversând Munții Parâng de la sud la nord, altitudinea cea mai mare având-o pe o porțiune de aproximativ 20 de km, în județul Vâlcea, unde se prezintă ca o „șosea de creastă”,[2] trecând la mică depărtare de vârfurile Dengheru (2.084 m), Păpușa (2.136 m), Urdele (2.228 m), Iezer (2.157 m) și Muntinu (2.062 m).

Unele surse spun că drumul a fost construit prima dată de legiunile romane

Începuturile acestui drum sunt neclare. Unele surse susțin că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, motiv pentru care pe hărțile de istorie este trecut sub denumirea de „coridorul IV strategic roman”.

Există și o legendă locală care spune că, la sfârșitul secolului XVIII și la începutul secolului XIX, fiecare familie a participat la construirea unei porțiuni din acest drum, în funcție de posibilitățile fizice și financiare ale sale.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS