Prefectul de Gorj, Corneliu Răducan Morega, a declarat că își dorește un alt grafic de lucrări pentru varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu.
În urma discuțiilor avute la nivelul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-a ajuns la concluzia că este necesar un grafic de lucrări actualizat. Potrivit reprezentantului Guvernului în teritoriu, constructorul susține că ar fi realizat până în momentul de față în jur de 8% din lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. Potrivit primarului din Târgu Jiu, Marcel Romanescu, de săptămâna aceasta a fost înlocuit și managerul de proiect.
Noul șef al lucrărilor a supervizat proiectul de realizare a șoselei denumită popular Drumul de sub munte, care leagă toate localitățile din zona submontană a județului Gorj și care este apreciat de turiști.
„Am fost la șantier și am stat de vorbă cu noul manager de proiect. Este un om cu o mare experiență și care a mai participat la lucrări de amploare, între care și două drumuri județene din Gorj. Vor face angajări în continuare. Termenul de finalizare a lucrărilor este septembrie 2022”, a declarat Marcel Romanescu, edilul din Târgu Jiu.
Buget de peste 200 de milioane de lei
Contractul denumit „Construcția Variantei de Ocolire Târgu Jiu – Finalizare lucrări” a fost câștigat de Asocierea SECOL SOCIETA EDILE COSTRUZIONI E LAVORI S.A. – SECOL ROMANIA S.R.L.
„Valoarea contractului este de 207.000.000,00 lei făra TVA. Traseul are o lungime de 20 km. Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile. Durata contractului este de 18 luni. 84 de luni este perioada de garanție a lucrărilor. „Lucrările proiectate constau în construcția a: 19,987 km de variantă ocolitoare (cca. 20 km); 3 noduri rutiere; 2 intersecții giratorii; 1 pasaj peste DN 66; 1 pod peste CF 221 şi râul Amaradia; 1 pod peste râul Jiu; 1 pod peste râul Șușița; 1 pasaj peste DN 67; 1 pod peste râul Amaradia; 1 pasaj peste CF 202; 1 pasaj peste CF 202 şi DN66 (la km 82+750, spre Petroșani); 1 pasaj Centură; 3 pasaje superioare la DJ663A, DJ674A şi DC01; 3 podețe cu L= 5m pentru supratraversarea drumurilor agricole.”, potrivit CNAIR.
Drumul ar trebuit să fie gata anul viitor. Potrivit primului contract, varianta ocolitoare ar fi trebuit să fie finalizată încă din luna octombrie a anului 2016.