Tinerii din Gorj au fost angrenați de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă(AJOFM) în campania de informare şi comunicare „Susţine recrutarea echitabilă în Europa”.
EURES a lansat o campanie de informare și comunicare cu privire la munca sezonieră. Coordonată de Autoritatea Europeana a Muncii (ELA), campania EURES se derulează din iulie până în octombrie 2021 și urmărește sensibilizarea și informarea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă și a angajatorilor cu privire la drepturile și obligațiile lor, precum și la oportunitățile existente. În fiecare an, circa 1 milion de cetățeni europeni desfășoară muncă sezonieră în alt Stat Membru UE. Deși lucrătorii mobili sezonieri au dreptul la condiții echitabile, pot fi vulnerabili la condiții precare de muncă și de viață, fraudă și abuzuri. Pandemia de COVID-19 a scos în evidență aceste condiții și, în unele cazuri, le-a înrăutățit.
Drepturi și obligații
Campania crește gradul de informare cu privire la drepturile, obligațiile si serviciile EURES de asistență, astfel că toți cei care caută un loc de muncă și angajatorii să poată beneficia în mod echitabil de munca sezonieră. Rețeaua EURES, prin serviciile sale disponibile în 31 de țări, susține libera circulație de peste 25 de ani.
„Lucrătorii sezonieri reprezintă coloana vertebrală a sectoarelor fundamentale ale economiei noastre şi suntem bucuroşi să ne îndeplinim misiunea sprijinindu-i” a declarat Cosmin Boiangiu, director executiv al Autorităţii Europene a Muncii (ELA). “Statele Membre UE şi partenerii sociali ştiu că pot conta pe ELA pentru a creşte gradul de conştientizare cu privire la drepturi și obligații și pentru a sprijini aplicarea legislației UE și naționale. Munca în condiţii echitabile este permanentă, nu sezonieră.“
Campania EURES reprezintă una din cele trei componente ale campaniei mai largi a Autorităţii Europene a Muncii privind munca sezonieră şi se concentrează pe recrutarea de forţă de muncă în sectoare cheie precum sectorul agro-alimentar, turism, ospitalitate şi construcţii. De-a lungul campaniei, EURES publică articole pe reţelele de socializare folosind hashtag-urile #Rights4AllSeasons, #EURESeasonalWorks şi #EURESjobs. Campania va culmina cu Săptămâna Acţiunii, care implică activități în toată Europa în perioada 20-24 septembrie. Ca parte a campaniei, AJOFM GORJ a organizat în data de 20 septembrie, începând cu ora 09:00, la sediul instituției, un eveniment de informare pentru persoanele în căutarea unui loc de muncă cu privire la munca sezonieră în străinătate, la care au luat parte persoane în căutarea unui loc de muncă. Directorul AJOFM Gorj, Romeo Chiriac, a condus ședința.