7.3 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăEducatieOlt: Proba de foc a bacalaureatului le dă speranțe absolvenților

Olt: Proba de foc a bacalaureatului le dă speranțe absolvenților

159 dintre candidații din Olt care s-au înscris să susțină proba la matematică, respeciv istorie au absentat.

Proba de care se tem, an de an, elevii, cea obligatorie a profilului, nu pare să le fi pus mari probleme candidaților de la bacalaureat. Cei care au susținut examenul la Colegiul Național „Ion Minulescu“ din Slatina au ieșit optimiști din sala de examen. La poartă i-au așteptat părinți și profesori. Primii elevi care au terminat proba au avut, la rândul lor, păreri împărție, cei mai mulți considerând ușoare subiectele de la istorie, alții, din contră. La matematică, lucrurile au părut și mai simple.

Subiectele au fost accesibile

Marius Perianu, profesor de matematică la Colegiul Național „Ion Minulescu“, i-a ascultat pe elevi, a evaluat prestația lor pe baza celor expuse, apreciind că subiectele au fost accesibile.

„Subiectele se înscriu în linia ultimilor ani. Subiectul I a fost foarte accesibil. A fost rezolvat corect de toți elevii cu care am discutat, prin metode variate, toate adaptate cerințelor subiectului. La subiectele din materia claselor XI și XII apar, într-adevăr, și subiecte de departajare, câte unul pe subiect.

E vorba, de exemplu, la subiectul de algebră, unde era necesară o abordare puțin mai complexă. A fost rezolvat în bună măsură de către copii, pentru că e, totuși, un exercițiu standard, din cele pe care le lucrăm în mod obișnuit la clasă și care sunt prezente de regulă în variantele propuse pentru examene”, a spus Marius Perianu.

Subiecte care pot face departajarea

Profesorul Marisu Perianu consideră că subiectele din acest an au fost mai uşoare decât cele de anul trecut.

„De asemenea, un alt subiect, la analiză, clasa a XII-a, subiectul III 2 C), cerea calculul limitei unui șir dat sub formă integrală. De asemenea puteau aplica metode variate, fie prin integrare prin părți, fie prin majorare.

Consider că au existat atât subiecte pentru note de 8, 9, care să poată fi obținute lejer, cât și subiectele care să permită diferențierea între notele 9 și 10.
Putem spune că sunt mai ușoare decât cele de anul trecut dacă privim cumva subiectiv, pentru că anul trecut am avut trei subpuncte în care trebuia să avem o abordare ceva mai elaborată, să aplicăm cunoștințe făcând conexiune între diverse zone ale matematicii, în timp ce anul acesta subiectele au fost cumva bine conturate, într-o direcție dată chiar de enunț.

Spre exemplu, la fiecare calcul se indica și rezultatul și atunci aveai posibilitatea de verificare, și cred că acest lucru i-a făcut pe elevi să spună că a fost mai simplu. În felul ăsta, dacă apar ceva erori pe parcurs, știi să te verifici, și atunci cumva le-a fost de ajutor. Însă nu e niciun subiect mai greu sau mai ușor decât în ultimii trei ani. Consider că vor fi note mari, note bune. Atâta vreme cât ai fost la școală, ai învățat, ți-ai făcut temele, ai fost serios, consider că nu poți avea o notă sub 9, sub nicio formă“, a fost de părere profesorul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS