2.9 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăMagazinCine-moda holywoodiana

Cine-moda holywoodiana

Cei de la Vogue s-au intrebat, pe buna dreptate, „cine pe cine influenteaza?“. Ratiunile financiare au ridicat intrebarea la nivel de politica de Casa. Implicit imaginea a condus la concretizari sub diferite forme si aspecte a unor legaturi care se dezvolta in cel mai aparte stil posibil. De fapt, cine pe cine influenteaza?


Audrey Hepburn si „a little black dress“ in „Breakfast at Tiffany’s“, o imagine care a facut si va face inconjurul lumii la nesfirsit. Ingrid Bergman si Humphrey Bogart in Casablanca, un clasic sarut, o clasica imagine, o clasica tinuta, un film pentru multe, multe generatii. Anii ‘80 si una dintre tedintele modei, safari look, este o provocare irezistibila lansata de o superba Meryl Streep in nu mai putin superbul „Out of Africa“.


Irezistibila si legatura de fidelitate de trei decenii intre celebra Catherine Deneuve si geniul secolului XX, Yves Saint Laurent.


Cine pe cine?


Moda influenteaza filmul sau filmul influenteaza moda? Starurile cinematografiei isi gasesc sustinerea in imaginile vestimentare croite pe masura celebritatii lor, iar designerii isi prezinta cu surle si trimbite colectiile in fata starurilor, caci ele le poarta sperantele pe culmile gloriei. Si unii si altii apeleaza la servicii, servicii contra servicii, o sustinere reciproca benefica de ambele parti.


Totusi, au existat epoci cind apropierea dintre cinematografie, teatru si moda s-a facut cu lejeritate, cu tandrete, cu luminozitate. Era pe vremea cind creatorii se nasteau pe platourile de filmare si cu modestie sustineau ca ei doar isi adauga mica lor contributie la succesul final. Inca de atunci insa, interesele economice isi aveau importanta lor in acea simbioza. Astfel, una din tinutele purtate de Joan Crawford s-a regasit pe piata in 500 000 de copii vindute cu 20 de dolari bucata.


De asemenea, in industria cinematografiei americane au existat creatori care au creat vedete si imagini. Travis Banton a creat „misterul“ corpului Marlenei Dietrich. Si Edith Head, asistenta lui, a devenit unul dintre marile succese feminine in cetatea filmului, fiind nominalizata de 35 de ori si cistigind de opt ori celebra statueta Oscar pentru costume. Ea le-a „creat“ pe Grace Kelly, Mae West, Elisabeth Taylor si Bette Davis. Mirajul american a atras si nume celebre precum Coco Chanel, dar care n-a reusit o intelegere prea buna si a renuntat la „liaison“. Hubert de Givenchy si-a legat numele de frumoasa Audrey Hepburn, imprumutind simplitatea si stralucirea tinutei unui stil desavirsit de eleganta.


De fapt, dilema se perpetueaza. Armani s-a lansat pe drumul marelui succes dupa ce Richard Gere si-a etalat garderoba in American Gigolo, tot astfel cum Donatella Versace a relansat Casa prin rochia cu ace de siguranta etalata pe frumosul corp al Lizei Hurley.


O afacere prospera


Cu alte cuvinte, moda lansata de idolii peliculei ajunge sa domine dorintele cumparatorului, crescind categoric cifra de afaceri a designerului si a casei respective.


Astfel, replicile tinutelor purtate de vedete in cea mai celebra noapte a Hollywood-ului se vind ca piinea calda cu miile si sutele de mii.


La rindul lui, razboiul starurilor pentru numele designerului care le va crea tinuta pentru marea noapte, precum si razboiul rece, spionajul, ca nu cumva sa apara doua vedete cu aceeasi tinuta, este impins pina la limita absurdului.


Tinuta cu semnatura celebra – imagine garantata


Paginile se intorc si pot fi intoarse din toate directiile. In lumea modei sint nume celebre, in lumea filmului, teatrului, la fel. Spectacolul de moda presupune regie, filmul s teatrul presupun costume. O alternanta imprumut de celebritate dintr-o zona intr-alta. Si in peisajul modei românesti exista asemenea schimburi de celebritate. Scenografa Doina Levintza este cel mai cunoscut si apreciat designer român. Numele ei pus pe afisul unui spectacol garanteaza in buna parte succesul acestuia. Atrasa de magnetul costumelor de teatru, si Casa Janine si-a lasat amprenta in citeva spectacole românesti reusite. Putinele si „subtirelele“ noastre vedete de televiziune au si ele parte de combinatia tinuta cu semnatura celebra – imagine garantata.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS