Câti dintre noi nu am simtit uneori acel impuls de neoprit de a intra intr-un magazin, de imbracaminte, de exemplu, de a ne cumpara ceva scump, pentru ca dupa aceea sa simtim cu adevarat ca avem o zi reusita? Astfel de impulsuri pot aparea uneori, insa daca senzatia devine permanenta, daca necesitatea de a cumpara se transforma in obsesie, atunci cumparaturile nu mai sunt o metoda de relaxare, ci devin o adevarata boala, care trebuie neaparat tratata cu ajutorul unui specialist. Fenomenul nu este deloc de neglijat.
Potrivit unui studiu de ultima ora, aceasta noua obsesie pentru cumparaturi afecteaza intre unu si opt procente din populatia adulta. In plus, 90 la suta dintre consumatori recunosc ca periodic simt o senzatie puternica pur si simplu de a cumpara ceva, chiar daca inutil. Pacientii cei mai afectati de „shopping-ul impulsiv“ sunt, cum era si previzibil, femeile tinere, cu vârste cuprinse intre 35 si 45 de ani, care cad in capcana cumparaturilor inutile si risca destul de mult: certuri familiale, probleme la serviciu, depresii. „Exista multe cauze pentru aceasta obsesie. Uneori este vorba de dificultati afective, de depresii, de necesitatea de umple cu lucruri propriile goluri din viata personala, temerile si fuga de propriile responsabilitati“, a afirmat psihologul Antonella Ciardo.
„Cele mai afectate sunt mai ales femeile, cu vârste cuprinse intre 35 si 45 de ani. Produsele preferate sunt hainele, insa si tinerii au o predispozitie spre shopping-ul impulsiv, mai ales când vine vorba de telefoane mobile“, a mai precizat specialistul. In opinia lui Ciardo, aceasta boala costisitoare poate fi combatuta cu tratament farmacologic si, mai ales, sedinte la psiholog, individuale sau in grup, care implica si parteneri si rude. Bineinteles, „bolnavilor“ aflati in tratament cel putin un an le sunt luate cartile de credit.