Aflati in evidenta criza de subiecte, cercetatorii britanici au demarat un amplu studiu pentru a descoperi care sunt culorile cel mai potrivite pentru a pune in valoare una dintre principalele arme de seductie ale reprezentantelor sexului frumos, si anume posteriorul.
Posteriorul, una dintre „armele secrete“ ale femeilor, ajunge astfel obiect de studiu pentru cercetatorii de la Heriot-Watt din Edinburgh, care si-au propus sa descopere o reteta pentru ca partea posterioara sa fie mereu pusa in valoare. Studiul, coordonat de Lisa Macintyne, specialista in materii textile, porneste cu o serie de experimente pe marginea „efectelor vizuale“ ale materialelor, croielilor, culorilor si cusaturilor, atunci când acestea „acopera“ un posterior de doamna. Zeci de voluntare vor purta, timp de câteva luni, sute de articole vestimentare. Pe de alta parte, alte câteva zeci de voluntare isi vor spune parerea despre impactul vizual al fiecarei imagini. Posterioarele luate drept model de referinta sunt cel generos al divei latino-americane Jennifer Lopez si cel mai „uscativ“ al lui Kylie Minogue. De-a lungul timpului, partea posterioara feminina a stârnit numeroase dispute. Maestrul cinematografului erotic italian, Tinto Brass, apara de ani buni ideea ca posteriorul este cea mai expresiva parte a corpului uman. „Posteriorul meu este fericit, spune ceva, nu minte, este cea mai sincera parte a corpului, spune mai mult decât orice chip, de aceea il arat si am grija de el. Este cea mai expresiva parte a fiintei umane“. Mesajul isi dovedeste valabilitatea inca din indepartatii ani 700, când printre crinoline, funde si matasuri, „faux-coul“, in traducere posteriorul fals, al damelor si curtezanelor se unduia cu malitiozitate pe coridoarele palatelor si era partea feminina cea mai laudata. Mesajul a fost preluat si transmis de-a lungul secolelor si pâna in zilele noastre, când posteriorul a fost una dintre temele centrale ale modei, care azi il arata, mâine il ascund.
Posteriorul – secretul succesului
Primii care si-au dat seama de potentialul partii posterioare au fost reprezentantii din publicitate. Una dintre cele mai noi gaselnite in acest sens se numeste „ass-vertising“ si vine de la Night Agency, care in urma cu ceva timp a inchiriat o duzina de domnisoare si le-a cerut sa petreaca niste clipe de neuitat pe plaja sau in piscina, purtând bikini exclusivisti si mai ales sumari, pe care se promova o gala de wrestling. Cum usor ne putem da seama, „mesajul“ a fost atât de convingator pentru reprezentantii sexului tare, incât gala s-a transformat intr-o clipita intr-un spectacol cu casa inchisa. Night Agency a inteles imediat importanta noului „panou“ publicitar si a depus toate eforturile pentru ca descoperirea sa sa se transforme intr-o adevarata propunere de marketing, cu tot cu pachete si tarife. Altfel spus, un posterior frumos este fara doar si poate echivalentul unei „carute de bani“. La rândul lor, de ceva timp, camerele de filmat de la Hollywood nu s-au lasat nici ele mai prejos si nu fac altceva decât sa isi focalizeze obiectivul spre partile dorsale. Mai nou, posteriorul generos, in stil „brazilian“, este cel care face diferenta, aduce audienta si bani. Totul e sa fie bine folosit. Tinerele bine dotate la acest capitol sunt numite „bootylicious“ si au drept „guru“ pe Jennifer Lopez si Beyoncé. Acestea au profitat la maximum de „avantajele financiare“ ale propriului posterior si au lansat pe piata colectii de imbracaminte sportiva si de strada, semnate J.Lo sau Beyoncé, toate dedicate norocoaselor posesoare ale unor posterioare la fel de generoase. In Europa, mitul sânului perfect a fost surclasat de mult de cel al partii posterioare. Tot mai multe doamne isi doresc formele clasice „de mandolina“, care pot fi atinse tot cu ajutorul nemuritorului silicon. Tehnica se bucura de un succes extrem de mare si este de provenienta braziliana. Dureaza maximum doua ore, se face cu anestezie locala si presupune introducerea unei proteze sub muschi, pentru a mari volumul si a da forma posteriorului. Pretul platit la nivel estetic este o mica cicatrice la baza fesei, insa rezultatul merita: un posterior tonic si ridicat, pregatit pentru podiumul de moda.
Sfaturi pentru un posterior de vis
In asteparea ca studiul in curs de desfasurare sa ne ofere secretul despre cum trebuie imbracata aceasta „pretioasa“ parte a corpului, pentru a-i pune in valoare formele si a-i ascunde defectele, ne putem consola cu câteva sfaturi care nu isi pierd niciodata valabilitatea. Dintre materiale, stretch-ul poate face miracole, valorizând sau anulând unele defecte. Insa ar fi bine sa nu fie prea larg sau prea mulat. Un tweed greu ingrasa pe oricine. La blugi, evitati modelele cu cusaturi evidente in spate, pentru ca ingrasa mai mult. Cel mai potrivit model este cu siguranta cel tip „tigara“, fara buzunare si cu material greu si elastic. In plus, si modelul evazat minimalizeaza unele imperfectiuni fizice.
De mentionat insa ca diferenta este facuta de croiala si culori. Negrul se potriveste pentru orice tip de posterioare si evita sentimentele de jena si pentru cele mai bine dotate. Culorile vii trebuie categoric evitate, indiferent daca e vorba de verde, galben sau turcoaz, la fel ca si „pantalonii fantezie“ cu desene mari si linii cu culori puternice. Ţesaturile albe sunt un adevarat dusman pentru un posterior care nu este perfect. Cu fantezii moderate si tonalitati inchise, nimeni nu greseste.