Spectacol cu casa inchisa pe Broadway pentru Julia Roberts, la debutul sau teatral la New York in „Three Days of Rain“, a lui Greenberg. Inca de la premiera, Julia a fost aplaudata la scena deschisa de spectatorii adunati la BB Jacobs Theatre. Scenele de pe Broadway atrag in ultimul timp tot mai multe vedete, printre care si Cate Blanchett, care a convins publicul american in opera ibseniana „Hedda Gabler“, alaturi de Hugo Weaving, partenerul sau in „Stapânul Inelelor“ si in recentul „Little Fish“.
Dintre divele de la Hollywood, care au ales sa isi demonstreze talentul de Broadway, Julia Roberts este cea care intriga cel mai mult. Daca cele mai multe vedete aleg teatrul pentru ca nu mai sunt solicitate in fata camerei, Julia a ales scena chiar de dragul actoriei, având in vedere ca pentru ea ofertele au curs dintotdeauna in valuri, iar pentru fiecare rol primeste cel putin 20 de milioane de dolari. La teatru insa lucrurile se schimba. Aici va primi doar 35.000 de dolari pe saptamâna si un procent din incasari, ajunse la peste sapte milioane de dolari. Asadar, daca totul merge cum trebuie, in colaborarea dintre divele de la Hollywood si teatru, cele care ies câstigate sunt teatrele. Este foarte probabil ca debutul teatral sa fie un vis secret pentru Roberts, care a devenit si mama cu putin timp in urma. Poate este ultimul fior. „Când voi aparea pe scena, risc sa fac un infarct“, marturisea actrita cu putin timp inainte de debut. Iar fanii sai, care acum sunt in delir, pâna la momentul debutului au tinut pumnii pentru idolul lor.
Julia Roberts, o actrita completa
De exemplu, inainte de marele debut, pe Broadway.com, toti se intrebau cum oare ironica Julia, care mereu a ales roluri usurele, cu exceptia premiatului Erin Brockovich, a dorit sa isi incerce talentul intr-o comedie marunta, laudata de critici, alaturi de parteneri obisnuiti cu teatrul. Sa fie oare dorinta de a demonstra tuturor ca ea chiar stie sa joace? Si daca este asa, atentie, exista deja cazuri in care actori au esuat in tentativa lor de a trece de la marele ecran la scena teatrului. Insa Julia nu s-a aratat prea impresionata de comentariile rauvoitorilor. Poate se gândeste la teatru inca din adolescenta, când se intrecea cu fratele sau, Eric, care a cunoscutul succesul inaintea ei. Si, deloc intâmplator, a ales pentru debut o comedie care ii are drept protagonisti pe un frate, Walker, o sora, Nan, si pe prietenul lor cel mai bun, Pip.
Roberts a marturisit ca i-a placut „povestea misterioasa care ii uneste pe cei trei tineri, descoperita gratie unui jurnal al tatalui si care a iesit la iveala dupa 30 de ani“. In New York Times, actrita marturisea: „Dupa ce anul trecut, in iunie, am citit la Los Angeles, aceasta poveste despre familie, relatiile fara dragoste, complicitatea dintre frati, am decis cu regizorul Joe Mantello sa punem in scena aceasta piesa exact aici“. Prezenta actritei in „Three Days of Rain“, a lui Richard Greenberg, alaturi de doi actori nu foarte recunoscuti, Paul Rudd si Bradley Cooper, a adus in contul teatrului aproape un milion de dolari pe saptamâna, un record pentru ultimii zece ani de premiere pe Broadway.
Cate Blanchett se intoarce la prima iubire
Nu la fel de multa vâlva a stârnit debutul pe Broadway al lui Cate Blanchett, care are un bogat trecut teatral, ea fiind prezenta pe scena inca din 1992. Cu toate acestea, pentru a se intoarce la prima dragoste, a renuntat imediat la rolul de amanta a lui Clooney din „The Good German“, in regia lui Soderbergh, si nu s-a prezentat nici la ceremonia de decernare a premiilor Oscar, pentru a ramâne la Brooklyn, pentru Hedda Gabler. Cate este o femeie puternica, dovada sta si prestatia ei de Oscar in rolul lui Katharine Hepburn, iar Hedda este la fel. Despre acest adevarat Hamlet in varianta feminina, ea, care a fost deja Ofelia, stie tot ce se poate. Amândoua nu se tem de scandaluri sau bârfe, mai mult chiar, in opinia sa, asa-numita „the junk ideas“, in traducere „gândirea murdara“, „este ca si cum ai mânca gunoi: semn de depresie“. Actrita australiana este convinsa ca „in timp ce intr-un film provocarea este de a da forma unui personaj, când tot restul merge incet, bucuria de a fi pe scena si de a lua «taurul de coarne» este o experienta mai… musculara“.
Julianne Moore – o Ofelie a anilor ’80
Zboara de la Hollywood pe Broadway, de la Oscar la Tony, probabil, si bostoniana Julianne Moore, care in anii ’80 a jucat rolul Ofeliei. „The Vertical Hour“, piesa care va fi lansata in premiera mondiala pe 30 noiembrie la Shubert Theater este cea mai recenta creatie a britanicului David Hare, acelasi autor care a creat „The Blue Room“, cu Nicole Kidman in rol principal, regia urmând sa fie asigurata de câstigatorul premiului Oscar, Sam Mendes. Povestea este cea „a unei foste corespondente de razboi americana devenita profesoara de stiinte politice la Yale, care, intr-o vacanta cu logodnicul sau, cunoaste un britanic deosebit“. Moore trece astfel de la un rol cehovian din „Unchiul Vania pe strada nr. 42“, al lui Louis Malle, inspirat de celebra piesa a lui Cehov, la Hare. Personajele marelui dramaturg francez traiesc intr-un ritm frenetic, la fel ca si cele ale autorului rus, si seamana cu femeile misterioase ale lui Moore, care cred ca si-au pus ordine in viata si apoi, cum se intâmpla in „Far from Heaven“ sau „Barbatul ideal“, descopera alta viata pe care ar vrea sau nu sa o traiasca. In cele din urma insa tot o traiesc.