23.4 C
Craiova
duminică, 20 aprilie, 2025
Știri de ultima orăMagazinMagazine virtuale de încălţăminte

Magazine virtuale de încălţăminte

Ideea de a cumpăra încălţăminte este asociată în mod automat cu imaginea unui magazin cu rafturi ticsite cu toate modelele de pantofi. Numai că acum acest concept s-a schimbat puţin: cumpărătorii stau comod acasă, în faţa calculatorului.

Acum zece ani această imagine ar fi fost de domeniul fantasticului, şi chiar şi acum vocile critice spun că nimeni nu ar vrea să cumpere o pereche de pantofi pe care nu îi văd sau nu îi pipăie, ca să nu mai vorbim de probat. Numai că internetul este tărâmul tuturor posibilităţilor, iar magazinele virtuale de pantofi au devenit o „excentricitate“ care funcţionează, pe măsură ce cumpărătorii on line au devenit mai pricepuţi într-ale shoppingului. A cumpăra pantofi din magazine virtuale a devenit chiar o modă, cel puţin în America. Potrivit multora dintre site-urile ce se ocupă de această afacere, anul acesta magazinele virtuale de acest gen au „primit“ mai mulţi vizitatori ca niciodată. Cei mai fideli clienţi sunt părinţii cu copii preşcolari, cel mai probabil pentru că pentru orice mămică este mult mai comod să cumpere pantofi pentru copii de pe internet decât să meargă cu doi-trei puştani într-un magazin „adevărat“. Astfel, părinţii pot accesa site-uri precum Shoebuy.com, Endless.com, Piperlime.com, Zappos.com sau Yahoo Shopping, găsesc pantofii şi aleg mărimea. În Statele Unite nu se percep taxe de livrare, iar coletul cu încălţămintea soseşte a doua zi. Iar dacă din întâmplare nu sunt buni, pantofii pot fi returnaţi gratuit. Livrarea „peste noapte“ şi posibilitatea de returnare a produselor au devenit aproape un standard pe paginile de internet ce comercializează pantofi. Descrierea pantofilor pe aceste site-uri a devenit atât de detaliată încât foarte puţini cumpărători mai returnează produsele. Chiar şi fotografiile de pe aceste site-uri au devenit mai sofisticate, iar acum potenţialii cumpărători pot studia în cele mai mici detalii produsele şi pot alege culoarea cu un singur click.

Cine sunt clienţii acestor magazine virtuale?

Publicul-ţintă al acestor site-uri sunt femeile cu vârsta între 22 şi 50 de ani, dar acest segment se va lărgi, căci din ce în ce mai multe persoane încep să cumpere pantofi on line. Scott Savitz, directorul site-ului Shoebuy.com, a declarat că nu se aştepta ca afacerea să aibă succes şi la persoanele mai în vârstă, pentru că acestea sunt o categorie de cumpărători mai „dificili“. Numai că după ce au cumpărat o dată de pe internet şi au fost mulţumiţi de ceea ce li s-a oferit, bătrâneii au devenit cei mai fideli clienţi. Şi bărbaţii îşi cumpără pantofi de pe internet, să nu vă imaginaţi altceva. „Bărbaţii sunt interesaţi de pantofii sport“, a declarat Tracy Ogden, reprezentantul companiei Endless.com, „filiala“ de genţi şi pantofi a site-ului Amazon.com. Ogden spune că site-ul pe care îl reprezintă este „perfect pentru bărbaţii care ştiu exact de ce fel de pantofi au nevoie, dar care au un buget limitat“.
Reprezentanţii unora dintre aceste companii spun că pe măsură ce cumpărătorii se obişnuiesc cu shoppingul on line, numărul retururilor a scăzut semnificativ. Astfel, doar o pereche din cinci sau şase vândute este înapoiată, spune directorul site-ului Shoebuy.com. „Este un fel de promisiune pe care o facem clienţilor. O dată ce reuşeşti să convingi că eşti de încredere, clienţii te acceptă fără reţinere“, a adăugat acesta.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS