Amazon a recunoscut că nu șterge întotdeauna datele stocate pe care le obține din interacțiunile vocale ale utilizatorilor cu dispozitivele companiei (Alexa și Echo) – chiar și după ce oamenii aleg să ceară ștergerea fișierelor audio din contul lor, potrivit startupcafe.
Amazon are mii de angajați în întreaga lume care lucrează la îmbunătățirea funcțiilor asistentului digital Alexa din linia de dispozitive Echo. Ei ascultă înregistrările vocale capturate în casele şi birourile proprietarilor. Acestea sunt transcrise, adnotate şi apoi reintroduse în software ca parte a efortului de a îmbunătăţi modul în care funcționează asistentului virtual.
Scrisoarea este un răspuns la cererea senatorului de luna trecută
O astfel de echipă există și la București. Angajații lucrează nouă ore pe zi, fiecare analizând în jur de 1000 de clipuri audio pe schimb, conform declaraţiilor făcute de doi angajaţi de la biroul Amazon Bucureşti, care ocupă primele 3 etaje ale unei clădiri de birouri din Pipera.
Dezvăluirile, expuse explicit de Amazon într-o scrisoare către senatorul american Chris Coons, arată din ce în ce mai multe aspecte despre practicile de confidențialitate ale companiei cu privire la asistentul său vocal.
Scrisoarea este un răspuns la cererea senatorului de luna trecută, când Chris Coons întrebat compania cât de mult timp păstrează înregistrările și transcrierile obținute din interacţiunile cu asistentul virtual al Amazon, scrie The Verge.
Unele transcrieri nu sunt şterse chiar dacă utilizatorii cer asta
Compania spune că unele transcrieri (sau unele informații obținute din transcrieri) nu sunt șterse chiar dacă utilizatorii cer acest lucru, atât pentru că Amazon „trebuie să șteargă datele din diferite părți ale sistemelor globale de stocare a datelor”, cât și pentru că, în unele cazuri, platforma de comerț online alege să păstreze datele fără a le spune utilizatorilor.
De asemenea, scrisoarea menționează că Amazon păstrează înregistrări și transcrieri ca să-și antreneze sistemele dotate cu inteligență artificială pentru a înțelege mai bine ce spun utilizatorii în funcție de „regiune, dialect, context, mediu” sau vârsta lor, potrivit Gizmodo.
În răspunsul său public la scrisoare, senatorul american și-a exprimat îngrijorarea asupra modului în care Amazon gestionează aceste date.