YouTube introduce mai multe modalități prin care creatorii săi de conținut pot să genereze venituri, a anunțat compania vineri, în cadrul evenimentul VidCon de la Anaheim, California, potrivit startupcafe.
Anul trecut, la același eveniment, YouTube a lansat noi produse precum „channel memberships” (abonamente pentru fani) sau funcția „premieră”, prin care creatorii de conținut pot anunța din timp lansarea unui nou videoclip, scrie TechCrunch.
În acest an, compania introduce, de asemenea, noi produse, cum ar fi Super Stickers, Learning Playlists, sau noi funcții pentru abonamente.
Super Stickers
Caracteristica Super Stickers este menită să completeze instrumentul existent de generare de venituri – Super Chat.
Lansat în ianuarie 2017, Super Chat le permite fanilor să plătească pentru a face ca mesajul lor să iasă în evidență în timpul unui video live de pe YouTube. Astăzi, YouTube a anunțat că Super Chat este acum o opțiune prin care aproape 20.000 de canale obțin bani din platforma de streaming video (- o creștere de 65% față de anul precedent).
Potrivit reprezentanților companiei, mai mult de 90.000 de canale au folosit Super Chat până acum, unele câștigând mai mult de 400 de dolari pe minut cu ajutorul acestei funcții.
Având în vedere popularitatea funcției Super Chat, YouTube introduce acum Super Stickers – care va fi lansată în următoarele luni. Fanii vor putea achiziționa aceste stickere animate în timpul videoclipurilor live și premierelor, pentru a le arăta creatorilor cât de mult le place conținutul.
Ideea pentru Super Stickers pare să fie inspirată de la platforma de streaming video pentru gameri Twitch – Bits emotes/cheermotes – care sunt tot stickere animate care pot fi trimise pe chat ca o modalitate de a sprijini creatorii de conținut. Cu toate acestea, Super Stickers YouTube vor avea un aspect diferit și vor fi oferite în diferite limbi și categorii – precum gaming, fashion, sport, muzică, mâncare, etc.
Channel Memberships
Anul trecut, la VidCon, YouTube a introdus și Channel Memberships – o funcție prin care fanii pot plăti un abonament pentru a avea acces la caracteristici speciale asociate unui canal de YouTube.
În prezent, fanii plătesc 4,99 dolari pentru a obține insigne distincte, emoticoane noi și alte elemente speciale, cum ar fi accesul la fluxuri live exclusive sau videoclipuri suplimentare. Astăzi, YouTube introduce o schimbare din ce în ce mai solicitată de membri: abonamente pe niveluri.
Datorită acestui update, creatorii de conținut pot stabili până la cinci niveluri diferite de preț pentru fani – fiecare cu propriul set de avantaje.
Learning Playlists
Dincolo de noile funcții prin care youtuberii pot obține bani, reprezentanții companiei au vorbit și despre utilizarea platformei în scop educațional.
Pentru a face mai ușor pentru utilizatori să folosească YouTube pentru a învăța ceva nou, compania lansează o nouă caracteristică numită Learning Playlists. Caracteristica permite creatorilor de videoclipuri educaționale să împartă videoclipurile în capitole și în funcție de gradul de dificultate.
YouTube Giving
Instrumentul prin care fanii pot dona bani organizațiilor nonprofit prezente pe YouTube, testat de aproximativ un an (Beta), va deveni disponibil pentru mii de creatori de conținut din Statele Unite, urmând să fie lansat în toată lumea în lunile ce urmează.