7.3 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăMagazinAutoBMW, Nissan și Volkswagen vrea să atragă Africa de Sud în era electrică

BMW, Nissan și Volkswagen vrea să atragă Africa de Sud în era electrică

BMW, Nissan și Volkswagen se numără printre producătorii auto care vor să investească într-o “revoluție a mașinilor electrice” tocmai în Africa de Sud. Constructorii vor veni cu un set de propuneri către guvern și speră să obțină sprijinul acestuia pentru a începe investițiile în electrificare, informează europe.autonews.com

Industria pregătește o poziție unită cu privire la electrificarea automobilelor.Acțiunea urmează să fie prezentată guvernului până la sfârșitul anului, a declarat într-un interviu Mike Mabasa, CEO al Asociației Naționale a Producătorilor de Automobile din Africa de Sud sau Naamsa.

Obiectivul principal ține de convingerea parlamentarilor să readucă sau să scadă un tarif de import de 23 % pe vehicule electrice pentru a ajuta la creșterea vânzărilor. Un alt lucru este extinderea unei infrastructuri de taxare într-o țară în care monopolul puterii de stat se află în criză financiară profundă.

Industria auto: 7% din economia țării

A face măsuri pentru a spori popularitatea vehiculelor electrice din Africa de Sud este doar o parte a ecuației. Industria auto constituie aproximativ 7% din economia țării, potrivit Naamsa. Sectorul auto este unul dintre aspectele mai pozitive ale unei economii care se așteaptă să crească cu mai puțin de 1% pentru un al doilea an consecutiv.

„Țara trebuie să avanseze și să aducă noi tehnologii”, a declarat Mike Whitfield, președintele Nissan pentru regiunea Africa de sud. „Restul lumii se va misca foarte repede și dacă nu vom merge, vom fi lăsați în urmă.”


Africa de Sud a fost mult timp un loc pentru automatizarea globală. Țara atrăgea uzine operate de șapte producători auto, de la Toyota până la Isuzu Motors. Anul trecut, producătorii auto au exportat aproape 210.000 de automobile în Europa. Aceasta este doar o treime din totalul producției locale și reprezintă 60% din exporturi.

BMW, Nissan și Volkswagen: nu există planuri concrete de producție

Până în prezent, nu există planuri ferme de producție hibridă completă electrică sau plug-in în Africa de Sud, dar guvernul și industria au convenit în 2018 să extindă un program de stimulare a producției. Prin program se crează locuri de muncă și se permit modele precum SUV-ul BMW X3 și Novissan-ul lui Nissan.

„Jocul vehiculelor electrice din Africa de Sud nu va fi determinat de consumatorul sud-african, ci de cerințele piețelor de export”, a declarat telefonic de la Johannesburg, Martyn Davies, specialist în industria auto la Deloitte, adăugând că randul mai slab de asemenea, face exporturile mai atractive.

Beneficii în urma unor sacrificii. Barierele producției auto

În conformitate cu noul plan de producție, producătorii auto vor trebui să producă mai mult de două ori anual până la 1,4 milioane de vehicule până în 2035, iar acest lucru nu se va întâmpla fără a face mașini electrice, precum și gaz sau motorină, potrivit Mabasa Naamsa.

BMW i3 și Jaguar I-Pace sunt în prezent singurele modele full-electric disponibile în țara de naștere a pionierului auto Elon Musk. Nissan se oprește de la lansarea celui mai recent Leaf până după încheierea unui acord asupra tarifelor la import.

În altă parte, pe continentul african, un plan al Volkswagen de a introduce un EV în Rwanda este în contrast cu lipsa altor evoluții.

O altă barieră în calea unui avânt accelerat de mașini electrice în Africa de Sud este Eskom Holdings SOC, furnizorul de energie care săptămâna trecută a raportat o pierdere anuală de aproape 1,5 miliarde de dolari și necesită o salvare guvernamentală de 8,8 miliarde de dolari în următorii trei ani.

După propunerile constructorilor auto, Guvernul așteaptă să ia niște decizii de stabilire a unor uzine sau calcularea profitului pentru creșterea importului.

Aurelian Marian Soare

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS