Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine. Însă, interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață. Așa că primul gând se îndreaptă către costuri, explică specialiştii unei firme de software pentru sectorul de eCommerce.
Investiția inițială într-un magazin online poate varia în funcție de mai mulți factori. Specialiștii de la ContentSpeed au creat o listă cu costurile pe care le implică lansarea unui magazin online.
Ce costuri presupune investiția inițială
Lista este una destul de consistentă. Antreprenorul sau compania care are în plan deschiderea unui magazin online trebuie să aibă în vedere următoarele tipuri de costuri, care compun investiția inițială în eCommerce:
- Costurile de deschidere ale afacerii tale online din punct de vedere juridic și administrativ
- Domeniul website-ului;
- Pachetul de hosting/găzduirea web;
- Certificatul SSL;
- Platforma eCommerce și eventualele costuri de dezvoltare și mentenanță ale acesteia;
- Fee-uri și comisioane, pe care le vei plăti către furnizorii tăi principali de servicii
- Elementele de design grafic – branding, logo, identitate vizuală, designul site-ului;
- Eventuale costuri cu documentare a produselor din magazinul tău online – fotografii, descrieri de produse;
Care sunt costurile pentru o platformă de eCommerce
Potrivit specialiștilor de la ContentSpeed, dacă vorbim doar despre platforma eCommerce pe care vom deschide magazinul nostru online, costul acestuia depinde, de specificațiile magazinului respectiv, de integrările și de funcționalitățile pe care dorim ca magazinul online să le aibă.
Potrivit ContentSpeed, pe piață există, în acest moment, o gamă variată de opțiuni în ceea ce privește platformele eCommerce. De la platforme open-source până la soluții customizabile sau enterprise, potrivit startupcafe.ro.
Valentina Grădinaru