O aeronavă Virgin Atlantic s-a întors pe aeroportul Heathrow din Londra, după ce a ieșit la iveală faptul că prim-ofițerul aeronavei nu-și finalizase încă ultimul test de zbor, informează Stirileprotv.
La aproximativ 40 de minute de la începutul zborului către New York, luni, cei doi piloți și-au dat seama de eroarea din jurnalul de bord, a precizat compania aeriană.
Avionul ajunsese deja deasupra Irlandei când a fost obligat să se întoarcă din drum. Virgin Atlantic a spus că a fost găsit un înlocuitor pentru primul ofițer și că avionul a plecat din nou spre New York.
Compania aeriană a insistat că siguranța pasagerilor nu a fost compromisă și a explicat că prim-ofițerul s-a angajat la Virgin Atlantic în 2017.
Pilotul era pe deplin calificat conform reglementărilor aviatice din Regatul Unit, a adăugat compania aeriană, dar nu a finalizat un zbor de evaluare finală care făcea parte din cerințele interne ale companiei aviatice.
Astfel, avionul a fost nevoit să se întoarcă la Aeroportul Heathrow, deoarece căpitanul aeronavei nu fusese desemnat ca instructor.
Controlul unei aeronave este de obicei împărțit între un prim ofițer și căpitan, dar acesta din urmă deține responsabilitatea finală pentru ceea ce se întâmplă în timpul zborului.
Piloții erau autorizați și “calificați pentru a efectua zborul”
“Primul ofițer calificat, care zbura alături de un căpitan experimentat, a fost înlocuit cu un nou pilot pentru a asigura conformitatea deplină cu protocoalele Virgin Atlantic, care depășesc standardele industriei”, a transmis o purtătoare de cuvânt a Virgin Atlantic.
Aceasta și-a cerut scuze în numele companiei pentru întârzierea de două ore și 40 de minute.
Un purtător de cuvânt al Autorității Aviației Civile (CAA) a confirmat că ambii piloți erau autorizați corespunzător și “calificați pentru a efectua zborul”.