Clienții unei bănci au putut să retragă bani de la bancomat deşi aveau conturile goale. O eroare apărută în aplicația online a Băncii Irlandei le-a permis clienților fără niciun ban în cont să transfere fonduri într-un cont digital, pe care apoi au putut să le retragă de la bancomat, potrivit Sky News.
Transferând bani pe care în realitate nu îi dețineau într-un cont digital Revolut, mai mulți clienți au reușit să scoată până la 1.000 de euro de la bancomat, cu toate că banca insistă că limita zilnică de retragere de fonduri este de 500 de euro.
Mai multe videoclipuri apărute pe rețelele sociale arată cum în fața bancomatelor Băncii Irlandei din mai multe orașe s-au format cozi lungi de oameni. În unele cazuri, a fost nevoie de intervenția poliției.
Banca a confirmat marți că lucrează la remedierea unei probleme tehnice care a afectat mai multe servicii, inclusiv aplicația mobilă și portalul de online banking 365Online. Clienți au fost avertizați că orice sumă de bani transferată sau retrasă peste limitele normale „va fi debitată din contul lor”.
„Suntem conștienți că clienții s-ar putea să nu poată să își verifice soldul, dar nu ar trebui să retragă/transfere dacă [contul] este probabil să rămână descoperit”, a transmis banca pe X (fostul Twitter).
Începând de miercuri, banca a anunțat că atât aplicația, cât și portalul funcționează normal și și-a cerut scuze pentru întreruperi. Eroarea tehnică a fost precedată de o altă problemă de IT cu care banca s-a confruntat în luna iunie, dar care nu le-a permis clienților să acceseze fonduri pe care nu le aveau în cont.
Citește şi: Andrei Baciu, noul preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate