Cui nu-i place puțină carne de porc înăbușită cu cafeaua? Starbucks (SBUX) pariază pe acea combinație neobișnuită cu o nouă băutură lansată în China pentru a marca Anul Nou Lunar. Numit „Abundant Year Savory Latte”, marca îl descrie ca având o aromă „interesantă”, potrivit CNN.
Băutura combină sosul Dongpo cu aromă de porc înăbușit cu espresso și lapte aburit, cu sos suplimentar de porc și carne de piept de porc pentru garnitură, potrivit aplicației de livrare Starbucks.
Fotografiile băuturii, postate pe platforma chineză de socializare Weibo de către Shanghai Starbucks Reserve Roastery, arată un strop de sos roșu închis deasupra spumei de latte – cu o felie pătrată de carne de porc pe o frigărui care se sprijină pe marginea cănii.
„Mâncatul de carne înseamnă prosperitate în anul care vine”, era scris pe Weibo pe 5 februarie, cu câteva zile înainte de începerea Anului Nou Lunar.
Acesta a adăugat că băutura aduce „obiceiuri tradiționale de Anul Nou în cafea” și creează „arome neașteptate sărate și dulci”. Latte-ul este disponibil în magazinele Starbucks Reserve din toată țara.
Anul Nou Lunar
Anul Nou Lunar este una dintre cele mai mari sărbători anuale din Asia. Oamenii din toată China călătoresc acasă în această perioadă pentru a sărbători împreună cu familiile lor. Datele guvernamentale arată că un total de 474 de milioane de călătorii au fost efectuate pe continent în timpul sezonului de călătorie din acest an.
Și în timp ce mâncărurile servite la sărbătorile de Anul Nou variază în funcție de regiune, carnea de porc înăbușită este o apariție frecventă. Numit după poetul, pictorul și omul de stat antic Su Dongpo, Dongpo rou este un fel de mâncare făcut din burtă de porc înăbușită, zahăr rock, sos de soia, vin galben și alte condimente.
Rezultatul este bucăți de carne de porc bogate în aromă și extrem de fragede, care pot fi ușor desprinse cu bețișoarele.
China este cea mai mare piață de cafenele de marcă din lume, potrivit unui raport publicat în decembrie de World Coffee Portal. China a depășit Statele Unite anul trecut.
Starbucks a deschis 785 de magazine în țară în 2023, se arată în comunicat. China a fost mult timp unul dintre cei mai importanți factori de creștere pentru Starbucks. A devenit a doua cea mai mare piață la nivel mondial și cea mai mare piață de peste mări.
Citește și: Minorii nu vor mai putea cumpăra energizante