5.3 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăMagazinJaponia: Autoflow-Road, drum automatizat, de 500 km ar putea reduce emisiile și lipsa de șoferi

Japonia: Autoflow-Road, drum automatizat, de 500 km ar putea reduce emisiile și lipsa de șoferi

Un drum cu bandă rulantă, Autoflow-Road, ar putea ajuta Japonia să abordeze două probleme simultan: emisiile de gaze cu efect de seră și lipsa șoferilor de camioane.

Cele mai recente planuri pentru ruta de 500 de km dintre Tokyo și Osaka au fost dezvăluite luna trecută de Ministerul Terenurilor, Infrastructurii, Transporturilor și Turismului (MLIT).

Acestea arată că mărfurile sunt transportate fie pe benzi care circulă în mijlocul autostrăzilor, de-a lungul marginilor sau prin tuneluri subterane în vehicule electrice automate, fără șofer.

„Autoflow-Road” de 24 de ore ar putea transporta aceeași cantitate de marfă pe zi ca 25.000 de camioane, potrivit Euronews.

Ar putea deveni operațional într-un deceniu, la un cost estimat de până la 80 de miliarde de yeni (512 milioane de euro) pe o porțiune de 10 km, potrivit estimărilor ziarului Yomiuri.

Lipsa șoferilor din Japonia ar putea avea un avantaj ecologic

Drumurile automate propuse vor „răspunde la criza logistică și vor reduce gazele cu efect de seră”, utilizând în același timp pe deplin spațiul rutier, spune MLIT.

Scopul principal al proiectului este de a aborda penuria tot mai accentuată a șoferilor de camion din Japonia, care este stimulată de îmbătrânirea rapidă a populației din țară și de reticența populației mai tinere de a intra într-o industrie cunoscută pentru salariile mici și programul prelungit.

Noile reguli care reduc numărul de ore suplimentare pe care șoferii au voie să le lucreze se adaugă la întârzierile de livrare. Acest lucru este deosebit de problematic pentru produsele proaspete, cum ar fi căpșunile și varza chinezească, care trebuie transportate imediat ce sunt recoltate sau riscă să scadă în valoare.

Peste 90% din încărcătura Japoniei este transportată în prezent pe rutier.

Un studiu recent al Institutului de Cercetare Nomura sugerează că până în 2030, va exista o penurie de 35% de șoferi de camion în Japonia, în comparație cu cantitatea de marfă care trebuie transportată. Zonele rurale vor fi cele mai afectate.

Deși la o scară mult mai mare, acestea ar putea fi modelate pe sistemele de bandă transportoare existente utilizate în mine.

Citește și: Grup de doisprezece cetățeni străini reținut la frontiera româno-bulgară

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS