Parchetul din Frankfurt a anunţat astăzi că autorităţile germane, italiene şi elveţiene au efectuat mai multe percheziţii la constructorii auto Fiat şi Iveco cu privire la suspiciunile privind manipularea emisiilor poluante ale motoarelor diesel care echipează vehiculele Fiat, Alfa Romeo, Jeep şi Iveco.
Constructorul auto italo-american Fiat Chrysler (FCA) a confirmat, rândul său, că unele dintre birourile sale din Europa au fost percheziţionate în cadrul unei anchete demarate de magistraţii germani, potrivit digi24.ro.
Percheziţiile se înscriu într-o vastă anchetă de manipulare a motoarelor diesel
Percheziţiile de astăzi se înscriu într-o vastă anchetă de manipulare a motoarelor diesel, dezvăluită în urmă cu cinci ani. Aceasta a afectat întreaga industrie auto germană precum şi marii jucători internaţionali din acest sector. Scandalul Dieselgate a costat Volkswagen peste 30 de miliarde de euro, cea mai mare parte în SUA.
Ancheta se concentrează pe nouă persoane care sunt rezidente în Italia şi pe activităţile lor între 2014 şi 2019
„Anchetatorii din Germania, Italia şi Elveţia au percheziţionat zece facilităţi industriale pentru a obţine probe privind existenţa unui dispozitiv de manipulare a motoarelor diesel de către cele două companii“, au indicat autorităţile germane. Parchetul din Frankfurt a precizat că ancheta, coordonată de unitatea de cooperare judiciară a Uniunii Europene, Eurojust, se concentrează pe nouă persoane care sunt rezidente în Italia şi pe activităţile lor între 2014 şi 2019.
Sunt vizate dispozitive potenţial frauduloase care au fost identificate în două motoare diesel
Sunt vizate dispozitive potenţial frauduloase care au fost identificate în două motoare diesel, 1,3 litri Multijet şi 1,6 litri Multijet. Acestea echipează vehiculele mărcilor Alfa Romeo, Fiat şi Jeep, aparţinând grupului Fiat Chrysler, şi Iveco, aflat în proprietatea grupului italian CNH Industrial. Aceste dispozitive ar permite modificarea nivelului emisiilor poluante în momentul testelor de omologare din laborator, în ideea de a le reduce semnificativ comparativ cu nivelul real al emisiilor măsurat în momentul în care autovehiculul rulează pe şosea.