Mașinile noi, fabricate în România, urmate de cele japoneze, sunt preferatele românilor. Potrivit unei statistici ACAROM și DGPCI, primele nouă luni ale lui 2024 arată mai multe înmatriculări de mașini noi față de aceeași perioadă a anului trecut.
Înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 115.509 unități pe primele nouă luni din 2024, o creștere de +4.33% față de aceeași perioadă din 2023, respectiv 110.711 unități, conform dogi24.ro. Dintre acestea, 7.378 autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică (-32%) și 43.237 unități au propulsie hibridă, +36% față de perioada similară din 2023.
Clasamentul pe mărci de autoturisme noi
Topul primelor nouă luni din 2023 arată apetența pentru mașinile autohtone, în mare parte datorită prețurilor relativ reduse. Clasamentul pe mărci de autoturisme noi, primele 9 luni din 2024 arată astfel:
DACIA = 34.138 unități; TOYOTA = 10.027 unități; HYUNDAI = 7.807 unități; SKODA = 7.564 unități; RENAULT = 7.363 unități; VOLKSWAGEN = 7.131 unități; FORD = 4.920 unități; MERCEDES = 4.092 unități; BMW = 3.770 unități; SUZUKI = 3.523 unități.
Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în septembrie 2024 cu -14.89% față de septembrie 2023, atingând un volum de 8.975 unități.
Înmatriculările de second-hand
O altă preferință a românilor se manifestă pentru mașinile second-hand, dublu ca număr față de cele noi. Pe primele nouă luni din 2024, înmatriculările de autoturisme second-hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 239.066 unități, în scădere cu -1.21% față de perioada similară din 2023, respectiv 241.992 unității.
În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în septembrie 2024 cifra de 28.639 unități, o creștere de +9.2% față de septembrie 2023.
Citește şi: Craiova, abia pe locul 17 în topul atractivității municipiilor reședință de județ