2 C
Craiova
joi, 21 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCum vrea SCJU Craiova să rezolve problema orelor fără capăt petrecute la Urgenţă

Cum vrea SCJU Craiova să rezolve problema orelor fără capăt petrecute la Urgenţă

Unitatea de Primiri Urgenţe (UPU) a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă din Craiova este locul de care pacienţii se tem cel mai mult. Mulţi oameni povestesc despre orele agonizante de aşteptare în UPU, unde trebuie să vii pregătit pentru a rezista şi jumătate de zi până să fii văzut de medic, deşi timpul maxim pentru un pacient necritic este de trei ore. Dar conducerea spitalului spune că este hotărâtă să schimbe lucrurile şi să implementeze măsuri pentru ca pacienţii să fie preluaţi mai repede. Eugen Georgescu, managerul SCJU Craiova, a povestit pentru GdS care sunt principalele măsuri trasate pentru a îmbunătăţi sistemul.

Sistem de telefonie pentru monitorizarea timpului de răspuns

Printre măsurile stabilite de conducerea unităţii medicale se află implementarea unui sistem de telefonie mobilă intraspitalicească, unde apelurile să fie înregistrate, pentru monitorizarea timpului de răspuns după solicitarea medicului specialist.

„Este în curs un studiu de piaţă acest sistem de telefonie. Din momentul în care medicul de gardă îl vede pe pacient şi se solicită medicul specialist există un timp de răspuns: 10 minute pentru pacientul critic, o oră, maxim trei, pentru pacientul necritic stabil”, explică managerul SCJU Craiova. Sistemul va ajuta la monitorizarea activităţii medicale şi la eficientizarea acestui timp de răspuns.

Directorul SCJU a mai adăugat că se fac demersuri pentru a se îmbunătăţi comunicarea cu aparţinătorii pacienţilor din urgenţă: „Am mai avut sesizări, am mai stat de vorbă cu oamenii. Un pacient vine la spital, intră în UPU şi ore întregi familia nu ştie ce se întâmplă. Sigur că nu poţi oferi informaţii chiar din jumătate în jumătate de oră, dar lucrăm la acest lucru, pentru a oferi informaţii într-un anumit interval de timp. Cea mai bună soluţie, din punctul meu de vedere, este ca la interval de o oră, cineva să iasă şi să discute cu aparţinătorii şi să le transmită care este starea pacientului”.

Procedură clară pentru cazurile în care medicii nu se pun de acord

Pentru că există cazuri când apar divergenţe de opinie între medici privind secţia pe care ar trebui internaţi unii pacienţi, SCJU Craiova a stabilit o procedură pentru această situaţie. Medicul şef de tură poate decide internarea pacientului critic pe o secţie fără acordul medicului de gardă,. Dacă este vorba despre un pacient necritic, în dimineaţa următoare se întruneşte o comisie formată din directorul medical, medicul şef UPU şi şefii secţiilor vizate, care va decide unde se va interna pacientul, ca să nu rămână în UPU 48 de ore din lipsa unui acord între medici. Până la întrunirea comisiei, pacientul în cauză rămâne în UPU

Pacienţii necritici sunt rugaţi să îşi aducă documentele medicale

Procedura prevede ca pacientul critic să se interneze imediat sau să ajungă în sala de operaţie, după caz. Pentru pacientul necritic, timpul maxim este de 3 ore.

„Important este ca pacientul necritic să încerce să vină cu documentele medicale pentru ca lucrurile să decurgă mai rapid cu anamneza, pentru ca medicul să fie pus la curent cu medicaţia, dacă este cazul, cu afecţiunile preexistente. Acest lucru contribuie mult la scurtarea timpului”, explică Cristiana Geormăneanu, directorul medical de la SCJU Craiova.

Femeile gravide fără urgenţe medicale, redirecţionate spre policlinică

Conducerea spitalului a transmis un mesaj special pentru femeile însărcinate, după ce a constatat că un număr foarte mare se prezintă la UPU, deşi nu reprezintă cazuri de urgenţă medicală.

„Aceste paciente trebuie să ştie că se pot interna cu prioritate prin policlinica spitalului. Nu trebuie să vină în UPU, pentru că aşteaptă foarte mult şi nu are sens. Există şi cazuri urgente, sigur, dar dacă nu sunt probleme de acest fel, ele trebuie să ştie că au prioritate în policlinică”, a precizat Eugen Georgescu.

De asemenea, consulturile interdisciplinare de la un spital la altul nu se fac în UPU, ci în clinică, la fel ca transferurile, a adăugat acesta: „Dacă avem un pacient pe urologie, nu e nevoie să treacă prin UPU, poate merge în policlinică. De ce să îl ţii pe om mult la urgenţă şi să nu foloseşti un traseu care poate fi mai scurt şi mai eficient din punct de vedere medical? Dacă vine un pacient cu suspiciune de apendicită, de exemplu, nu trebuie să treacă prin UPU, decât dacă programul policlinicii s-a terminat”.

Pacienţii fără urgenţe medicale contribuie la blocaj

În continuare, unul dintre factorii care contribuie la blocajele din urgenţă este reprezentat şi de pacienţii care nu reprezintă, de fapt, urgenţe medicale. Conducerea spitalului subliniază cât de important este să se producă o schimbare şi în această privinţă, pentru ca timpul de aşteptare să se reducă.

„Sunt cazuri în care pacienţii sunt trimişi în urgenţă de medicii de familie care şi-au terminat programul de lucru sau sunt trimişi de alte spitale pentru investigaţii. Însă ce trebuie să înţelegem cu toţii pentru ca lucrurile să funcţioneze mai bine e că urgenţa nu e pentru pacienţi cronici care vor să îşi facă un ecograf. Avem deficienţele noastre, dar trebuie să existe şi o colaborare între spitale şi medici pentru că ajungem la blocaje şi din astfel de cauze. În UPU, pacientul trebuie să aibă o potenţială urgenţă, nu să fie un pacient cronic care doreşte nişte investigaţii şi blochează accesul pacienţilor care au reală nevoie de asistenţă medicală imediată”, a spus directorul SCJU Craiova.

Controale în UPU începând de săptămâna viitoare

Începând de marţi, vor exista controale din partea conducerii în Unitatea de Primiri Urgenţe.
„Sunt nişte măsuri clare care pot face anumite diferenţe. Iar în urma controalelor se mai pot depista deficienţe care pot fi remediate. Controalele se pot finaliza şi cu sancţiuni, cu prezentare la comisia de disciplină. Nu este uşor, nu se vor remedia lucrurile imediat, dar trebuie să recunoaştem ce nu funcţionează şi să acţionăm” a declarat Eugen Georgescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS