Pacienţii decedaţi de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Craiova au devenit motiv de „discuţii inutile şi contradictorii cu aparţinătorii”. Aşa se arată într-o adresă transmisă de şeful serviciului de Anatomie Patologică către unitatea medicală către directorul medical şi directorul de îngrijiri, în care se solicită ca secţiile să nu mai transmită informaţii despre pacienţii decedaţi. Care este explicaţia din spatele acestei formulări stranii? Una simplă, explică managerul. Doar modul de exprimare a fost cam „nefericit”.
Telefonul fără fir, motivul solicitării
În adresa transmisă către secţiile spitalului de către serviciul de anatomie patologică, se solicită ca, în viitor, clinicile să nu mai ofere informaţii despre ridicarea pacienţilor decedaţi. „Datorită (sic!) faptului că au existat numeroase discuţii inutile şi contradictorii cu aparţinătorii (în special în cazul amânării necropsiei cazurilor medico-legale), vă rugăm să informaţi toate clinicile spitalului să nu mai ofere detalii aparţinătorilor privind ziua în care trebuie ridicaţi decedaţii, aduse efectele acestora şi comandată maşina mortuară”.
În spatele acestei solicitări se află diverse dispute avute de echipa de la morga SCJU cu rudele decedaţilor. Situaţia este cauzată de faptul că secţiile le pot transmite familiilor o dată la care să vină să ridice trupul acestora şi, ajunşi în faţa secţiei cu tot cu dric, aceştia află, de fapt, că nu se poate.
Exprimarea, „un pic nefericită”
„Exprimarea este un pic nefericită. Sunt cazuri precum cele medico-legale, când necropsia este obligatorie şi trebuie să vină medicul legist pentru a o efectua. Atunci pot apărea întârzieri şi, pentru a evita neînţelegerile, cei mai în măsură să transmită informaţii exacte despre când poate fi ridicat decedatul sunt cei de la Anatomie Patologică.
Ideea este să nu mai vină oamenii şi decedatul să nu fie gata. Practic, doar anatomia patologică trebuie să dea informaţii despre pacienţii decedaţi. Ei pot spune dacă se poate ridica pacientul decedat astăzi, să zicem, sau trebuie să se facă expertiză medico-legală şi atunci poate apărea o întârziere de câteva ore sau chiar o zi. Au fost situaţii în care oamenii s-au revoltat pentru că li s-a transmis de pe secţie că pot veni să ia decedatul într-o zi şi veneau cu tot cu maşina mortuară, cu firma de servicii funerare”, a detaliat managerul Eugen Georgescu. „Trebuie să îi explici omului care este situaţia. Dacă i se explică de ce este nevoie de expertiză, înţelege”, a adăugat acesta.
Citeşte şi: Spitalele craiovene, afectate de blocarea posturilor din Sănătate