Programările pentru o consultaţie la policlinica spitalelor de stat din Craiova sunt, uneori, o adevărată provocare pentru pacienţi. Mai mulţi oameni se plâng că nu reuşesc să dea de nimeni la telefoanele afişate pe site-ul unităţilor. În ultimele săptămâni, pe adresa redacţiei au venit sesizări cu privire la această situaţie atât pentru Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Craiova, cât şi pentru Spitalul Clinic Municipal Filantropia.
GdS a discutat cu reprezentanţii ambelor unităţi. În cazul SCJU, o eroare de afişare a site-ului a fost cauza principală a “scurtcircuitului”, pacienţii fiind induşi în eroare de un număr care nu este destinat programărilor.
La Filantropia, coordonatorul policlinicii a explicat că, din cauza lipsei de personal special pentru efectuarea de programări, la telefoane răspunde personalul medical auxiliar, însă de multe ori asistentele sunt angajate în consultaţii alături de medici şi, de aceea, programările pot deveni anevoioase.
SCJU a rectificat problema care cauza confuzii
În cazul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă, atunci când intră pe site-ul unităţii, pacienţilor le era afişat, în partea de sus, un număr de telefon fix, exact lângă butonul pentru programări online. Site-ul este în plină reconstrucţie, iar programările online nu sunt, deocamdată, funcţionale, a explicat conducerea SCJU Craiova.
Testarea modulului de programări online va începe la începutul anului viitor. Însă, în ceea ce priveşte programările telefonice, directorul Eugen Georgescu a explicat că pacienţii au la dispoziţii două numere de telefon mobil. Însă acestea nu erau vizibile în homepage, iar locul în care puteau să le descopere pacienţii era greu de intuit, aşa cum am descoperit chiar noi când am accesat site-ul.
Astfel, pentru a ajunge la telefoanele pentru secţii şi pentru programări, pacienţii ar trebui să acceseze pagina Pacienţi/Vizitatori şi să facă apoi click pe “Listă telefoane”.
Văzând, însă, numărul de telefon fix lângă butonul pentru programări, utilizatorul site-ului era înclinat să creadă că acela este numărul pentru programări.
După ce am lămurit acest aspect cu conducerea spitalului, reprezentanţii unităţii au fost suficient de prompţi şi au efectuat schimbarea în site, astfel încât acum, în homepage, sunt afişate cele două numere de telefon mobil pentru programări.
La Filantropia, asistentele sunt în consultaţii, dar tot ele răspund şi la telefon
În ceea ce priveşte spitalul Filantropia, o cititoare GdS s-a plâns că nu a reuşit să obţină o programare la Hematologie şi că programul pentru programări este foarte limitat, acestea făcându-se doar într-un interval de o oră.
Coordonatorul policlinicii, dr. Florin Nanu, a oferit mai multe explicaţii privind situaţia programărilor telefonice. În privinţa orarului limitat pentru hematologie şi oncologie, medicul spune că s-a luat această hotărâre având în vedere patologiile pacienţilor, fiind vorba îndeosebi de cazuri cronice, iar în intervalul respectiv efectuându-se, de regulă, schimbul de tură, astfel încât asistentele să nu fie în cabinet.
“De multe ori, asistentul este cu medicul în cabinet şi nu poate vorbi. Acest lucru este valabil şi în cazul celorlalte cabinete. Nu avem personal dedicat pentru a răspunde la telefon şi, deşi am tot încercat să gândim soluţii, lucrurile sunt destul de complicate.
De multe ori, vorbim despre pacienţi cronici, despre pacienţi a căror situaţie medicală o asistentă, de cele mai multe ori, o cunoaşte şi, în funcţie de acest lucru, poate evalua urgenţa consultaţiei. Ne-am gândit să transferăm programările la biroul de statistică, dar în lipsa informaţiilor despre particularităţile cazurilor, acolo nu s-ar ţine cont de acestea în efectuarea programărilor.
Nu avem acelaşi specific pentru toate cabinetele şi, de aceea, am considerat că este mai bine ca la nivelul fiecărui cabinet programările să fie făcute prin intermediul asistentelor”, a precizat dr. Nanu pentru GdS.
“ E posibil ca în unele zile programul să se prelungească şi, atunci, asistentele să nu fie lângă telefon. Este clar că mai apar şi probleme, când lucrezi cu oamenii, există implicit şi nemulţumiri, e firesc.
Încercăm să găsim o variantă şi pentru programări online, în cadrul proiectului de digitalizare, dar şi acolo este discutabil pentru că intervin mai multe probleme, inclusiv privind prioritizarea urgenţelor în funcţie de specificul patologiei pacientului. Rugămintea noastră către pacienţi este să revină şi să insiste atunci când nu reuşesc să stabilească o legătură telefonică”, a mai spus medicul.
CITEȘTE ȘI: Universitatea din Craiova reabilitează Căminul 1 prin PNRR