Noua politica tarifara a CFR Calatori ar putea fi aplicata incepind cu luna octombrie, un proiect de hotarire de guvern in acest sens aflindu-se in circuitul de avizare din partea ministerelor, a declarat ieri Miron Mitrea, ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei. Corectarea tarifelor in functie de rata inflatiei, majorarea acestora pe masura introducerii de servicii superioare, precum si asigurarea unui grad de protectie sociala, in special pentru trenurile personal clasa a II-a, sint citeva dintre principiile noii politici care va ghida stabilirea pretului transportului feroviar de calatori. In noua abordare, statul va subventiona cu precadere biletele pentru trenurile personale si va reduce drastic sumele destinate acoperirii costurilor transportului efectuat cu trenurile de rang superior, accelerate si rapide, apreciindu-se ca la acestea apeleaza, de regula, calatori cu venituri peste medie. Pina in 2010, subventia de la stat pentru trenurile accelerate se va reduce la 30%, pentru ca in cazul trenurilor rapide sa se ajunga la 10%. Potrivit lui Vasile Olievschi, director al Directiei Generale a Transporturilor Feroviare din cadrul MLPTL, sistemul actual de tarifare are o abordare necomerciala, pentru ca nu este incurajat transportul pe baza de abonamente si este prevazuta subventionarea egala a tuturor tipurilor de trenuri. In plus, stabilirea tarifului de transport este influentata de evolutia a 15.000 de repere de pe piata, dintre care cele mai importante sint energia electrica, inflatia, cursul de schimb, motorina si lubrifiantii. Astfel, nota de plata achitata lunar de CFR Calatori in contul energiei electrice consumate se ridica la 95 de miliarde de lei, in timp ce achizitiile de motorina valoreaza 133 de miliarde de lei. Situatia se complica, impunind ajustari periodice ale tarifelor, in conditiile in care subventia primita de la stat se dovedeste insuficienta si aproape inutila. Anul trecut, spre exemplu, societatea a primit de la buget o subventie de circa 4.600 de miliarde de lei, insa a platit impozite de circa 4.300 de miliarde de lei. Si in acest an, subventiile se cifreaza la 4.000 de miliarde de lei, fata de un necesar de 7.203 miliarde de lei, cit ar rezulta daca ar fi luate in calcul influentele inflatiei.
Cu rapidul si acceleratul vor calatori numai cei bogati
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei