4.5 C
Craiova
sâmbătă, 16 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăSportCea de-a 25-a editie a Raliului Paris-Dakar s-a incheiat duminica, la Sharm El Sharm

Cea de-a 25-a editie a Raliului Paris-Dakar s-a incheiat duminica, la Sharm El Sharm

Pilotul japonez Hiroshi Masuoka a cistigat duminica, dupa disputarea ultimei etape de la Sharm El Sharm, Raliul Paris-Dakar 2003, la sectiunea auto. Cea de-a doua victorie consecutiva a lui Masuoka in aceasta competitie s-a datorat si abandonului din penultima etapa a fostului lider Stephane Peterhansel, care a fost nevoit sa renunte din cauza unei grave defectiuni la sistemul de directie al masinii sale. Echipa Mitsubishi a obtinut a opta sa victorie din cele 25 de editii ale Raliului Paris-Dakar, detinind recordul in aceasta privinta.

In clasamentul final al sectiunii auto, Masuoka, care are 42 de ani, l-a devansat cu o ora, 52 de minute si 12 secunde pe francezul Jean Pierre Fontenay si cu doua ore 16 minute si 28 de secunde pe Stephane Peterhansel. Ocupantii primelor zece locuri in ierarhia finala a Raliului Paris-Dakar, clasa auto, sint urmatorii: 1. Masuoka (Mitsubishi), 2. Fontenay (Mitsubishi), 3. Peterhansel (Mitsubishi), 4. Sousa (Mitsubishi), 5. De Villiers (Nissan), 6. Henrard (Volkswagen), 7. Vatanen (Nissan), 8. Kleinschmidt (Volkswagen), 9. Alphand (BMW), 10. Monterde (Mitsubishi).

In competitia bolizilor pe doua roti, victoria a revenit francezului Richard Sainct (KTM), el fiind urmat in clasamentul general final de compatriotul sau Cyril Despres (KTM), la sapte minute si 18 secunde, si de italianul Fabrizio Meoni (KTM), la 37 de minute si 30 de secunde. Richard Sainct, care are 32 de ani, a debutat la Raliul Paris-Dakar in 1991 si a mai cistigat aceasta competitie in 1991 si in 2000, pilotind o motocicleta BMW.

In clasamentul pe echipe, gruparea austriaca KTM a obtinut in acest an a treia victorie consecutiva. La clasa moto, urmatorii piloti de la KTM s-au situat pe primele zece locuri in ierarhia finala a competitiei: 1. Sainct, 2. Despres, 3. Meoni, 4. Brucy, 5. De Azevedo, 6. Lundmark, 7. Ullevalseter, 8. De Gavardo, 9. Dabrowski, 10. Flick.

Pilotii care au condus autocamioane fabricate in estul Europei (Kamaz, Tatra) s-au impus la final in fata celor care au beneficiat de masini construite in vest (DAF, Mercedes, MAN). Astfel, rusul Vladimir Tchaguine (Kamaz) a cistigat competitia „greilor“ cu un avans de o ora, doua minute si o secunda in fata brazilianului Andre De Azevedo (Tatra) si de o ora, 25 de minute si patru secunde in fata compatriotului sau Firdaus Kabirov (Kamaz). Prima parte a clasamentului final al pilotilor de autocamioane se prezinta astfel: 1. Tchaguine (Kamaz), 2. De Azevedo (Tatra), 3. Kabirov (Kamaz), 4. J. De Rooy (DAF), 5. Sugawara (Hino), 6. Jacquot (MAN), 7. Bosonnet (Mercedes), 8. Pattono (Mercedes), 9. Panseri (Mercedes), 10. Echter (MAN).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS