Craiova a fost in flacari pe 7 iunie 2003. Stadionul „Ion Oblemenco“ gazduia, dupa aproape 20 de ani, un meci al nationalei. Publicul oltean si-a indeplint cu succes rolul celui de-al 12-lea jucator si i-a sustinut frenetic pe „tricolori“. A fost 2-0 pentru Romania si antrenorul Anghel Iordanescu, superstitios si impresionat de suporteri, a decis ca toate meciurile nationalei din preliminariile Campionatului European de fotbal din 2004 sa se joace la Craiova. Cu sapte saptamini inainte de meciul Romania – Luxemburg, programat pe 6 septembrie, Aeroportul din Craiova, pe care aterizau, luna trecuta, bosniacii, „nu mai este functional pentru cursele internationale“. Cel putin asa a declarat, zilele trecute, pentru un cotidian sportiv central, Cristian Bivolaru, secretarul general adjunct al FRF. Este de asteptat, dupa spusele aceluiasi oficial FRF, ca partida cu Luxemburg sa se joace tot in provincie, dar la Cluj sau Timisoara.
Aeroportul din Craiova
este international
Aeroportul din Craiova a devenit, la inceputul anului, aeroport international; un aeroport mai mic, fara curse regulate stabilite, dar suficient de important pentru a face subiectul unei hotariri a guvernului. Este vorba de decizia executivului, inregistrata cu numarul 202 din 20 februarie. „Exista o hotarire de guvern prin care aeroportul din Craiova a devenit aeroport international, cu punct de frontiera permanent. Mai mult decit atit, Aeroportul din Craiova este, de la 1 iulie, membru cu drepturi depline al Asociatiei Aeroporturilor Internationale, cea mai importanta organizatie din domeniu“, a spus George Jianu, directorul Aeroportului din Craiova.
„Aeroportul din Craiova este international, altfel cum ar fi aterizat bosniacii aici?“, a adaugat George Jianu. Frustrarea evidenta a conducerii aeroportului craiovean, in urma declaratiilor de presa, este de inteles. „Am auzit ca s-a anuntat, la posturile de televiziune si in presa, ca Aeroportul din Craiova nu este international. Intentionam sa-i dam in judecata pe cei care au facut publica aceasta informatie falsa“, a precizat Jianu.
FRF a cerut o adresa Aeroportului din Craiova
Conducerea Aeroportului din Craiova a inaintat, pe 14 iulie, o adresa conducerii FRF, ceruta expres de Mircea Mihail, seful departamentului protocol al FRF, referitoare la situatia Aeroportului din Banie. George Jianu a transmis FRF ca Aeroportul pe care il conduce este pregatit, din toate punctele de vedere, pentru o eventuala aterizare a luxemburghezilor in Oltenia. „Noi am transmis, pe 14 iulie 2003, o adresa, cu numarul 1338, pe faxul FRF, dupa ce Mircea Mihail ne-a cerut expres acest lucru. Le-am spus si lor ca Aeroportul din Craiova este aeroport international si ca orice cursa din exterior poate avea ca destinatie Aeroportul din Craiova, daca se doreste acest lucru“, a explicat George Jianu. Declaratia lui Cristian Bivolaru, amintita mai sus, a fost facuta, in necunostinta de cauza, probabil din cauza lipsei de comunicare din forul fotbalistic romanesc, dupa ce adresa conducerii Aeroportului din Banie fusese trimisa pe faxul FRF.
„Luxemburghezii
sint de vina“
Contactat telefonic de reporterii GdS, Mircea Mihail nu a vrut sa-si asume, in nici un fel, raspunderea pentru declaratia lui Bivolaru. „Nu este adevarat…. Noi nu am anuntat niciodata asa ceva… Daca nu va intereseaza ce am eu de spus, vorbiti cu Bivolaru…“
Interesati, bineinteles, de ce are de spus reprezentantul FRF, l-am ascultat in continuare pe Mircea Mihail: „Noi am inaintat oficialitatilor din luxemburg o adresa referitoare la disponibilitatea Aeroportului din Craiova. Numai ca oficialii de acolo au solicitat un aeroport care sa aiba o cursa de linie cu Luxemburgul. Luxemburghezii nu vor sa vina cu o cursa charter, vor sa vina cu o cursa de linie, care nu este disponibila la Craiova“, a explicat Mircea Mihail.
„Nici Otopeni nu are cursa de linie cu Luxemburg“
Cursa de linie este, pentru cei care nu stiu, o cursa regulata intre doua aeroporturi. Pentru ca o astfel de cursa de linie sa functioneze trebuie sa existe o intelegere intre o companie aeriana care efectueaza zborul si aeroportul care o solicita. Se emite apoi o autorizatie, pentru o perioada mai lunga sau mai scurta de timp. In prezent, Aeroportul din Craiova nu are cursa de linie cu nici o destinatie internationala. Ceea ce nu inseamna, totusi, ca acest lucru nu ar putea fi posibil in viitor.
„Nici Aeroportul Otopeni nu are cursa regulata cu Luxemburg. Oricum, cind vor veni, luxemburghezii vor pleca de la ei cu o companie pina la Frankfurt, de unde vor lua un alt avion, al unei companii care are o cursa de linie cu un aeroport din Romania. O sa va spun, de fapt, ce mi-a spus si mie, inainte sa ma sunati dumneavoastra, Mircea Mihail. Se pare ca luxemburghezii au un antrenor danez (Allan Simonsen – n.r.) care vrea sa ne sicaneze. Au auzit de meciul cu Bosnia si nu vor sa vina la Craiova. S-ar putea spune ca le este frica de publicul oltean“, a conchis George Jianu.
Conform site-ul oficial al UEFA, partida Romania – Luxemburg se va desfasura pe stadionul „Ion Oblemenco“ din Craiova.