Universitatea Craiova ocupă locul 5 în topul echipelor din Superliga care au atras cei mai mulți bani din sponsorizări în anul 2023, conform datelor oficiale făcute publice.
Oltenii au încasat anul trecut 2.170.000 de euro din contracte de sponsorizare. Mai bine decât Universitatea Craiova stau Farul, Rapid, CFR Cluj și FCSB. Marea surpriză este Farul Constanța, care încasează o sumă impresionantă, având în vedere că multe companii își doresc să-și asocieze imaginea cu cea a lui Gică Hagi.
Topul echipelor care au obținut cei mai mulți bani din sponsorizări în 2023:
- Farul Constanța – 5.700.000 euro
- Rapid – 3.350.000 euro
- CFR Cluj – 2.600.000 euro
- FCSB – 2.550.000 euro
- Universitatea Craiova – 2.170.000 euro
- U Cluj – 2.000.000 euro
- Sepsi OSK – 1.800.000 euro
- Oțelul Galați – 1.350.000 euro
Betano, sponsorul principal al Universității Craiova
Compania de jocuri de noroc online Betano este sponsorul principal al Universității Craiova din 2017. Contractul dintre cele două părți a fost prelungit în toamna lui 2022 pe încă trei sezoane, semn că ambele părți sunt mulțumite. Brandul Betano apare pe partea din față a tricoului de joc. În plus, Betano a creat un spot TV special pentru Universitatea Craiova.
Betano face parte din grupul Kaizen Gaming și este unul dintre cei mai apreciați operatori de jocuri de noroc online, atât pe partea de pariuri sportive cât și la cazino. Chiar dacă a intrat un pic mai târziu pe piața din România, s-a mișcat foarte bine și a ajuns rapid în topul preferințelor utilizatorilor din țara noastră.
Printre atuurile sale majore se numără cea mai bună aplicație de mobil, diversitatea jocurilor și promoțiilor, bonusurile Betano rotiri gratuite cash, acordate în diverse ocazii sau la deschiderea contului și multe altele.
Ce sponsori mai are Universitatea Craiova?
Dincolo de parteneriatul cu Betano, Universitatea Craiova mai are și alți sponsori oficiali. Puma, Sportisimo, Vectrum, Mitliv, Alive Capital, La Provincia, Mineralport, Golden Brau, Elpreco, Prysmian Group, Team Montage, Eurogenetic, ADEGas, Devin, Sixt, Alexandrion Group, E-twow, Ruris, SUCPI, Selgros Cash & Carry, Prokinetic, Nitel Shop, ARD Security și Civitas sunt celelalte companii care sponsorizează clubul din Bănie.
Universitatea Craiova, locul 3 la încasările din bilete
Pe parcursul anului 2023, Universitatea Craiova a încasat 1 milion de euro din vânzarea biletelor și a abonamentelor la meciurile disputate pe teren propriu. Oltenii sunt pe locul trei în acest top, în care prima poziție este ocupată de Rapid, care a profitat de faptul că a vândut abonamente în zona VIP la prețuri foarte mari. În plus, Rapid a decis să nu ofere niciun fel de gratuitate pentru fanii din galerie, conform unui anunț făcut de acționarul majoritar Dan Șucu. Topul este următorul:
- Rapid – 2.250.000 euro
- FCSB – 2.100.000 euro
- Universitatea Craiova – 1.000.000 euro
- CFR Cluj – 750.000 euro
- Sepsi OSK – 670.000 euro
- Farul Constanța – 580.000 euro
Oltenii nu au încasat niciun ban din vânzarea jucătorilor
Pe parcursul anului 2023, în contul clubului din Bănie nu a intrat niciun ban din vânzarea jucătorilor. Universitatea Craiova a încercat să păstreze un lot omogen în speranța că va ataca titlul în acest sezon, dar parcursul a fost sub așteptări, ceea ce a dus și la despărțirea de antrenorul Ivalyo Petev.
Din acest punct de vedere, cel mai bine a stat CFR Cluj, care a încasat din vânzarea jucătorilor 3,4 milioane de euro în 2023. Farul a vândut jucători de 2.080.000 de euro, Rapid de 1.090.000 de euro, Sepsi OSK de 1.040.000 euro, în timp ce FCSB de 570.000 de euro.
Sursa foto canva.com