Secretarul general al Ligii Profesioniste de Fotbal, Justin Ştefan, a declarat că deţinătorul drepturilor TV pentru meciurile din Liga I „este pregătit” în ceea ce priveşte achiziţionarea tehnologiei pentru implementarea arbitrajului video. De asemenea, acesta a mai anunțat că este posibil să se facă testări chiar în actualul sezon al Ligii 1.
Pentru 2021, preocupările sunt legate de implementarea VAR şi disputarea tuturor meciurilor din cadrul actualului sezon. Nu ştim deocamdată cum vor decurge lucrurile. Una dintre principalele provocări este disputarea tuturor meciurilor din Liga I, pentru că avem un program destul de încărcat. Sperăm ca vremea să ţină cu noi, mai ales că avem şi EURO în vară. Bineînţeles, o altă provocare este implementarea VAR, începând cu sezonul 2021-2022. Poate vom avea nişte meciuri de test spre finalul acestui sezon.
Domnul Orlando Nicoară (n.r. – reprezentantul deţinătorului de drepturi TV) este pregătit în ceea ce priveşte partea tehnică, respectiv maşinile VAR. Rămâne să vedem la începutul lunii ianuarie care este timpul de care au nevoie cei de la Comisia Centrală a Arbitrilor pentru a pregăti arbitrii. Avem nevoie de acest sistem de arbitraj video. Asta pentru că, din punctul meu de vedere, au existat destule greşeli de arbitraj. Greşeala este umană, nu cred că este vorba de rea credinţă. Pur şi simplu poate este şi prea multă presiune în zona arbitrajului. Şi consider că acest sistem cu siguranţă va uşura lucrurile atât în privinţa serviciilor prestate de ei, cât şi în privinţa imaginii competiţiei. Pentru că atâta vreme cât ai greşeli de arbitraj, imaginea competiţiei Liga I este afectată şi inclusiv zona de clasament poate fi afectată“, a spus Justin Ştefan, pentru Agerpres.
Fără tehnologia pentru linia porții
Justin Ștefan a precizat că tehnologia pentru linia porţii nu va fi inclusă în pachetul de arbitraj video, din cauza costurilor ridicate pentru acest sistem.
Tehnologia pentru linia porţii nu intră în pachet. Costurile sunt foarte mari la acest moment. Spre exemplu am primit anumite oferte cu costuri pentru fiecare club, undeva la 300.000-400.000 de euro, motiv pentru care în acest moment nu există disponibilităţi financiare nici la ligă, nici la cluburi, nici la alţi parteneri, pentru a putea implementa această tehnologie.
La VAR, depinde de sistemul de implementare. În momentul în care ai automobile VAR, costurile sunt mai scăzute. Bineînţeles că ai costul autoturismului, costul echipamentului, după care anumite costuri de administrare, respectiv cel care conduce maşina, operatorul tehnic, plus cei doi arbitri VAR. Undeva la 500.000 de euro ar fi costurile pentru tehnologie. Tehnologia va fi achiziţionată, rămânând doar zona de administrare. Trebuie să mulţumim partenerilor media pentru că acele costuri legate de echipament sunt suportate de către ei“, a încheiat Secretarul general al LPF.
Citește și: Universitatea Craiova, în cifre. „Leii“, acuratețe bună sau intrări de „domnișori“?