Şoferul de tir implicat în tragicul accident din aprilie 2017, din zona Pădurea Sarului, a formulat apel împotriva sentinţei prin care a fost condamnat la cinci ani de închisoare. Apel au formulat şi părţile civile din dosar, care urmează să primească daune materiale şi morale de peste 3 milioane de euro. În urma accidentului violent au pierit cinci persoane. Este vorba de doi craioveni şi cei doi copii ai lor, dar şi craioveanul Mihai Bobocică, antrenor emerit de tenis de masă.
Accidentul în urma căruia şi-au pierdut viaţa cinci persoane a avut loc pe 24 aprilie 2017, pe DN 65, în zona Pădurea Sarului, Olt. În timp ce un tir urca o rampă, o anvelopă a explodat, iar șoferul a pierdut controlul direcției. Autovehiculul scăpat de sub control a intrat pe contrasens, unde a lovit în partea stângă un autoturism Seat condus din sens opus de craioveanul Mihai Bobocică, de 62 de ani.
Mai departe, tirul a intrat frontal într-un autoturism Ford, condus tot din sens opus de Mirabela Ion, de 31 de ani. Atât Fordul, cât și cabina tirului, s-au oprit în șanțul de pe marginea șoselei.
Ucişi de tirul scăpat de sub control
În urma impactului violent, Mihai Bobocică a fost rănit grav. Bărbatul a fost transportat la Spitalul de Urgenţă Slatina, unde a decedat.
În al doilea autoturism lovit de tir se aflau soțul şoferiţei, Petre Ion, de 37 de ani, și cei doi copii ai lor, Ingrid Anastasia şi Luca Petru, de patru și doi ani. Mirabela Ion a decedat pe loc, iar soțul ei s-a stins la scurt timp de la sosirea echipajelor de salvare.
Copiii familiei Ion au fost găsiți tot în stop cardio-respirator. Au fost transportați la Spitalul de Urgență Slatina, unde s-au continuat manevrele de resuscitare începute în ambulanță. Medicii nu au putut salva însă viaţa celor doi copii.
Tirul circula cu 88 km/h
În urma anchetei, procurorii au stabilit că şoferul tirului circula cu 88 km/h. În acea zonă limita maximă este de 70 km/h.
„Cu toate că semnalizarea rutieră întâlnită viza adoptarea unor limite reduse de viteză, la parcurgerea unui segment al drumului în rampă şi curbă la dreapta, semnalizat rutier cu panouri succesive cu semnificaţia „curbe deosebit de periculoase“ şi-a continuat deplasarea în ritm susţinut de viteză, şi anume 88 km/h, depășind autovehiculele de pe prima bandă“, au reţinut anchetatorii.
În urma anchetei s-a mai stabilit că anvelopele tirului erau uzate. Acesta ar fi fost şi motivul pentru care cea de pe patea stânga-faţă a explodat.
„La ora 14.44, la ieşirea dintr-o curbă la dreapta, conducătorul tirului este surprins de zgomotul unei explozii produse în zona roţii stânga a autotractorului şi, simultan zgomotului, percepe devierea bruscă a autovehiculului spre banda de mers din sens opus, situaţie în care, fără a mai putea efectua manevra de conducere, intră succesiv în impact frontal cu două autoturisme“, au mai reţinut anchetatorii.
Şoferul de tir a fost condamnat la cinci ani de închisoare
Şoferul de tir a fost trimis în judecată pentru ucidere din culpă la începutul lunii aprilie. Dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Balş, instanţă care s-a pronunţat pe 21 noiembrie. Inculpatul a primit o pedeapsă cu executare pentru infracţiunile comise. „Condamnă pe inculpatul Ştefan George Gabriel la pedeapsa de cinci ani închisoare cu executare în detenţie, pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă“, se arată în hotărârea instanţei.
De asemenea, instanţa a admis acţiunile civile formulate de familiile victimelor. Valoarea totală a daunelor morale depăşeşte 15 milioane de lei, adică peste 3 milioane de euro.
Dosarul privind carnagiul de pe DN 65, la apel
Hotărârea Judecătoriei Balş a fost atacată cu apel de inculpat şi părţile civile la Curtea de Apel Craiova. Judecătorii craioveni urmează să dea o sentinţă definitivă în acest dosar. Primul termen de judecată a fost stabilit pentru data de 4 februarie.